rosenknopp09 skrev 2009-12-01 12:37:26 följande:
ja jag är inte heller över förtjust i dessa mattorna men det bästa är ju att det kom ju fram för inte så länge sedan att det var bullshit alltihopa... att den inte fungerar..då kan jag säga att jag såg nåt ännu sjukare häromdan nu finns det även spikkudde..låter också som en "skön" grej att köpa *skratt*
Ja att den inte fungerar har det väl varit prat om. Men jag förstår mig inte riktigt på dessa "bevis" att den inte ska fungera. Det som gäller är ju personens tycke av vad den får för "hjälp" av den. Finns säkert mycket som skulle gått bort iaf, men de finns ju de som tar den till hjälp för avslappning och samtidigt göra avslappningsövningar. De finns de som påstått att den kan öka förbränning. Jag har personligen en väninna som blivit bättre i sin whiplash. Sen om det beror just på spikmattan....det vette tusan.

Men som sagt att använda den för det jag skrev i första inlägget tro jag är bra. Vissa kanske tycker att det klarar man utan matta- men jag tror att de som har svårt med sådana övningar lättare kan göra det med en matta eftersom det är en grej man i så fall använder i det.