• Smultron ett

Altså allvarligt talat. spikmatta???

Altså hur hypat blev det inte med spikmatta då?

Och nu säljs det ut till höger och vänster. "ta 5 betala för 2" Köp en tidning så får du en spikmatta. Är de desperata nu eller? Och spikmattan ska vara årets julklapp? Eh nä jag tror inte det va?

Gah!

Vad har du å säga om denna fluga som nog ska ta å flyga sin väg nu..

• Svar på tråden Altså allvarligt talat. spikmatta???
  • Straw

Hehe, kanske lite väl mycket "köp hit, köp dit".
    MEN den är skön att ligga på och jag har känt av både avslappningseffekter av den och lite mer energigivande effekter. Har dock inte provat den alltför mycket.
    Å det är ju säkert högst individuellt vad man har för utbyte av den.

• rosenknopp09

ja jag är inte heller över förtjust i dessa mattorna men det bästa är ju att det kom ju fram för inte så länge sedan att det var bullshit alltihopa...
    att den inte fungerar..

då kan jag säga att jag såg nåt ännu sjukare häromdan nu finns det även spikkudde..
    låter också som en "skön" grej att köpa *skratt*

• Smultron ett
    rosenknopp09 skrev 2009-12-01 12:37:26 följande:
    ja jag är inte heller över förtjust i dessa mattorna men det bästa är ju att det kom ju fram för inte så länge sedan att det var bullshit alltihopa... att den inte fungerar.. då kan jag säga att jag såg nåt ännu sjukare häromdan nu finns det även spikkudde.. låter också som en "skön" grej att köpa *skratt*
    Haha ja jag såg den. Upp front i skyltfönstret på hälsobutiken. Ja tjena! lycka till!

Har du länk till "bevis" för att den inte funkar?
  • Smultron ett

Men för mig får den gärna funka känner bara att den är så himla hypad.

• SuzR

den är jätteskön, vi har både spikmatta och tillhörande kudde och min sambo lägger sig på mattan 15-20 varje dag eller varannan och han tycker absolut det hjälper mot hans värk i korsryggen

• rosenknopp09

ja du får återkomma min man sa detta han hade läst det någonstans..

• carola1977
    ja jag är inte heller över förtjust i dessa mattorna men det bästa är ju att det kom ju fram för inte så länge sedan att det var bullshit alltihopa... att den inte fungerar..
    De har ingen medicinsk effekt, men lär ju fungera på samma sätt som massage och annan beröring så jag tror ändå att det är bra att ligga på dem om man har värk eller svårt att slappna av. Har köpt en till min man, men är gravid och kan därför inte prova den själv för det ska inte vara bra har jag läst.
  • Smultron ett
    carola1977 skrev 2009-12-01 12:47:56 följande:
    De har ingen medicinsk effekt, men lär ju fungera på samma sätt som massage och annan beröring så jag tror ändå att det är bra att ligga på dem om man har värk eller svårt att slappna av. Har köpt en till min man, men är gravid och kan därför inte prova den själv för det ska inte vara bra har jag läst.
    Om det bara är som massage så borde väl det vara ok? Bara du inte lägger dig på mage
  • Straw
    ja jag är inte heller över förtjust i dessa mattorna men det bästa är ju att det kom ju fram för inte så länge sedan att det var bullshit alltihopa... att den inte fungerar..då kan jag säga att jag såg nåt ännu sjukare häromdan nu finns det även spikkudde..låter också som en "skön" grej att köpa *skratt*
    Ja att den inte fungerar har det väl varit prat om. Men jag förstår mig inte riktigt på dessa "bevis" att den inte ska fungera. Det som gäller är ju personens tycke av vad den får för "hjälp" av den. Finns säkert mycket som skulle gått bort iaf, men de finns ju de som tar den till hjälp för avslappning och samtidigt göra avslappningsövningar. De finns de som påstått att den kan öka förbränning. Jag har personligen en väninna som blivit bättre i sin whiplash. Sen om det beror just på spikmattan....det vette tusan. Men som sagt att använda den för det jag skrev i första inlägget tro jag är bra. Vissa kanske tycker att det klarar man utan matta- men jag tror att de som har svårt med sådana övningar lättare kan göra det med en matta eftersom det är en grej man i så fall använder i det.
  • Cornellia

Vadå fungerar?? Om någon tycker att den är skön att ligga på, fungerar den inte då?

Hur som helst är det juh alltid någon hype med prylar, det går över.

• Ysmania

Varför folk mår så bra av denna spikmatta är ju att smärtan som blir när man lägger sig på mattan frisätter kroppens må-bra-ämnen, endorfiner. Samma som frisätts när man tar en löprunda, får massage, klappar en hund osv. Inget hokus-pokus alls.
    Själv har jag fått världens endorfinkick de gånger jag varit och tatuerat mig, gör ont som satan till en början, men sen blir man hög som ett hus av endorfinerna!
    Men hypat, det är ju bara förnamnet!

Svar på tråden Altså allvarligt talat. spikmatta???