• Anonym (hungrig!)

Hjälp jag har hög ämnesomsättning hungrig hela tiden!!

Äter och äter blir aldrig mätt har hög ämnesomsättning blir inte mätt har hittils käkat 3 ägg 4oo gram para nötter, en pkt mörkchoklad o nu avokade, och allt detta ca en timmes mellan rum!!!! är helt upp i varv hungrig känner mig som ett jävla mat vrak!!!! Någon annan som har erfarenhet av hög ämnesomsättnen o känner sig alldrig mtt?????? Snart ska jag göra middag Maten räcker inte till!!! o jag får inte behandling än för det ska på kontroll för att se om den har ökat då får jag behandling!!! Snälla någon skriv känner mig som en häst som bara äter o äter va fan tar maten vägen , varför känner jag mig inte mätt????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-01 12:45
    att jag äter nötter är för att det är inte tomma kalorier o ska vara mättande! Frukt är inte lönt för det äter jag massor av utan få någon mättnad alls, men samtidigt kankse det är bättre i kalorimssigt börjar bli orolig!!!tänk så slutar jag som en valross ???? Usch skämms

• Svar på tråden Hjälp jag har hög ämnesomsättning hungrig hela tiden!!
  • Anonym (hungrig!)

puffar o puffar

• Anonym (giftstruma)

Basedows disease?

• Anonym (lll)

Hur mycket äter du på en dag då?? Ät mycket fett och protein.

Är det alltid så här för dig eller? Är du smal ändå??

• Anonym (hungrig!)

Anonym (lll) skrev 2009-12-01 12:54:42 följande:

Hur mycket äter du på en dag då?? Ät mycket fett och protein.Är det alltid så här för dig eller? Är du smal ändå??
    ja jag är smal, därför har jag börjat äta mykt fett asså nötter och mycket kött för man ska bli mätt!!:( men jag känner mig inte mätt håller mig i en timme sen är jag hungrig igen.
  • Anonym (hungrig!)

Anonym (giftstruma) skrev 2009-12-01 12:54:35 följande:

Basedows disease?
    vad heter det på svenska``???
  • Anonym (giftstruma)

Anonym (hungrig!) skrev 2009-12-01 13:01:39 följande:

Anonym (giftstruma) skrev 2009-12-01 12:54:35 följande:
    vad heter det på svenska``???
    Giftstruma
    Graves sjukdom
    Basedows sjukdom

Har du hjärtklappning?
  • JsN

Jag behöver kolhydrater till maten för att hålla mig mätt och fett.

• Anonym (hungrig!)

Anonym (giftstruma) skrev 2009-12-01 13:06:51 följande:

GiftstrumaGraves sjukdomBasedows sjukdomHar du hjärtklappning?
    jag har konstant hjärklappningar, o så fort jag äter blir det vrre med hjärtklappningarn eller när tarmarna "rör" sig, är trött stressad känns det som, sover dåligt, irreterad. Men magen funkar av o till men jag går minst en gång om dagen på toa. SÅ jag undrar vart alla mat tar vägen med tanke på den mängden mat jag äter hela tiden.
  • Anonym (hungrig!)

Anonym (giftstruma) skrev 2009-12-01 13:06:51 följande:

GiftstrumaGraves sjukdomBasedows sjukdomHar du hjärtklappning?
    VART hos läkaren o det vissade sig att mitt tsh värde låg lite lågt men de ska följa upp mig o ta prover vart tredjevecka för att se om det ökat. Då ska behandling sättas in. Har även haft kötlar som kommer ut i halsen som tennisbollar och går in i mellan åt.
Svar på tråden Hjälp jag har hög ämnesomsättning hungrig hela tiden!!