• Leija

POP fleece att fästa i jackan?

Jag har köpt en Jacka till min son på Tradera, en sån man kan fästa en fleece tröja inuti, men vilken av alla fleece tröjor är det man kan fästa i den?
    Han har redan en fleece som inte gick fästa i den, en sån windstopper med 'landskapsmotiv' eller vad man kan kalla det.
    eftersom de blir rätt dyra även begagnade känns det ju trist om man köper hem en eller flera som inte går fästa i, bara för att man ska testa.
    Jag mååååste ju inte ha en man kan fästa i heller, men tyckte det var lite praktiskt....

• Svar på tråden POP fleece att fästa i jackan?
  • Mymlan80

Jag tror att man normalt köper jackorna ihop redan från start (alltså skaljacka och fleece/windstoper i "ett"). Tror inte tillhörande fleece säljs löst vid sidan om, jag har inte sett någon i all fall.

Liten BF 091117
  • Leija
    Mymlan80 skrev 2009-12-01 13:19:50 följande:
    Jag tror att man normalt köper jackorna ihop redan från start (alltså skaljacka och fleece/windstoper i "ett"). Tror inte tillhörande fleece säljs löst vid sidan om, jag har inte sett någon i all fall.
    Jag tänkte inte köpa en helt ny fleece att fästa i, utan en från tex Tradera. Men undrade mest vilken det var, finns ju hur många modeller som helst att välja på, typ.
  • Charlotte82

Hej!

Som andra skriver att dessa fleecen säljes nog inte separt utan man får den med i jackan. Hade jag varit som dig så hade jag mejlat och frågat säljaren om hon har fleecen också. Annars så går det hur bra som helst med en vanlig fleece att ha till. Det hade min son förra året då hans fleece gick i sönder. Finns en jätte bra på Stadium som endast kostar 149 kr men som är mjuk och följsam.

• Charlotte82

Fleecen som finns till 3 in1 jackorna är enbart en vanlig fleece alltså inte en windstopper eller så.

• Leija

MEN, det finns ju massor av fleece tröjor på Tradera... men jag undrar mest vilken av alla dessa som går fästa i jackan. Det säljs ju såna med, men funkar alla de i jackan eller är det vissa modeller till vissa årsmodeller av jackor osv?

• Charlotte82
    Leija skrev 2009-12-02 23:05:27 följande:
    MEN, det finns ju massor av fleece tröjor på Tradera... men jag undrar mest vilken av alla dessa som går fästa i jackan. Det säljs ju såna med, men funkar alla de i jackan eller är det vissa modeller till vissa årsmodeller av jackor osv?
    Det finns två varianter, idags läget så kan man inte fästa fleecen i jackan utan man har bara en fleece under. Men för några år sedan så kunde man fästa fleecen under jackan med. Vet inte riktigt när dem slutade med det faktiskt.

Typ sådana här fleece:

www.tradera.com/pop-po-p-polarn-fleece-troja-marinbla-vit-randig-stl-80-auktion_103123074

Och

www.tradera.com/Polarn-o-pyret-POP-Fleece-troja-stl-86-FINTSKICK--auktion_103160106

Hoppas det hjälpte dig lite iallafall =)
    Fungerar det inte att klicka på länken så kopiera bara den och klistra in den. Inte alltid länkarna fungerar här på Familjeliv.
  • Venna

För att kunna fästa fleecejackan i ytterjackan så ska jackan vara en sk 3-i-1-jacka, alltså en vinterjacka. Det måste då vara en speciell fleecejacka, alltså ingen windstopper, utan en sån här:

www.tradera.com/Pop-3i1-jacka-st-92--auktion_103343502

Windstoppern hör till skaljackan, alltså jackan som är lite tunnare, mer som en höst/vårjacka. Det går ju självklart att ha windstoppern även under 3-i-1-jackan, men den går inte att fästa i själva jackan.

Som det här setet, där säljs det en windstopper till ytterkläderna, men den kommer inte att gå att fästa i jackan:

www.tradera.com/POP-polar-och-pyret-Vinterjacka-43-byxor-43-fleecejacka--auktion_102801736

Är det en vinterjacka eller en skaljacka du har köpt?

• Charlotte82

Men fleecen går inte längre att fästa i jackan om man har köpt en nyare variant. Utan man har det precis som mellan windstoppern och skaljackan där man enbart har en jacka under utan att den överhuvudtaget sitter fast med varandra.

Med dem äldre så kunde man sätta fast båda jackorna tillsammans! Nu vill Ts enbart ha fleecen under och vart hon kan finna det.

Ett annat tips är att titta på Blocket med, oftast blir det billigare än Tradera där priserna på Pop kläder oftast blir höga. På Blocket kan du spara ganska mycket och dessutom får du titta på kläderna innan du köper dem på ett helt annat sätt. För en bild kan inte visa allt, eller hur?

• Leija

Tack så mycket för hjälpen!!
    Jag har köpt en sån jacka där man kan sätta fast en fleece i jackan, så jag ska kolla om jag hittar någon till ett OK pris, annars får det vara ;oP

• Charlotte82
    Leija skrev 2009-12-06 22:43:59 följande:
    Tack så mycket för hjälpen!! Jag har köpt en sån jacka där man kan sätta fast en fleece i jackan, så jag ska kolla om jag hittar någon till ett OK pris, annars får det vara ;oP
    Vilken strl är det du behöver?
  • Leija
    Charlotte82 skrev 2009-12-06 22:49:42 följande:
    Vilken strl är det du behöver?
    Storlek 92 är jackan
  • Charlotte82
    Leija skrev 2009-12-07 10:16:24 följande:
    Storlek 92 är jackan
    Ok, kan hända att jag har en sådan hemma, ska titta efter... För isåfall så kan du få den mot portokostnaden om du är intresserad. Ska titta i kväll när jag kommit hem. =)
  • Leija
    Charlotte82 skrev 2009-12-07 12:46:56 följande:
    Ok, kan hända att jag har en sådan hemma, ska titta efter... För isåfall så kan du få den mot portokostnaden om du är intresserad. Ska titta i kväll när jag kommit hem. =)
    Jaa, gud vad bra det skulle vara! Är jag absolut!!
  • Indianica

Hoppas det löser sig, för som sagt, för 2-3 år sedan slutade de sälja fleece och skaljacka som går att fästa ihop. Lite dumt tycker jag, min dotter vägrar ta på sig två jackor, för jobbigt ju...

• Leija

Ja, jag tycker oxå det vore sååå smidigt med en fleece som sitter fast i jackan. Man slipper ju krångla med den varje dag då och knöla den under osv.

Svar på tråden POP fleece att fästa i jackan?