Initialblödning
Hej!
Jag är gravid i vecka 39+0 idag, i helgen gick slemproppen och det kom lite blod, inte mycket, sen höll det på så både lördag och söndag kom lite blod och slem men inga värkar.
På måndag morgon gick jag upp vid 5 då hade det kommit rejält med färskt blod, jag hade blödit igenom en binda och trosor, det kom även en klump levrat blod, som en pingisboll ungefär.
Jag ringde förlossningen och fick komma in med en gång, allt såg bra ut, moderkakan var intakt och jag var öppen 1 cm (vilket inte säger så mycket för en omföderska)
Hur som helst fick åka hem, sen dess blöder jag lite hela tiden, imorse vid 5 kom en ny stor klump, jag har lite sammandragningar men inget regelbundet.
Pratade med förlossningen imorse igen, men dom tyckte jag skulle avvakta, det är initialblödning och det kommer troligen från livmoderhalsen.
Det kan ändå ta flera dagar till.
Är det fler som gått och blödit såhär många dagar utan att det händer nåt? Jag har redan lågt Hb, hur påverkas det? Med mitt första barn gick slemproppen och jag fick en liten blödning och 5 timmar senare började värkarna, så jag känner mig helt som en novis.