• virveln

hur många ml bröstmjölk är vanligast att bebisen får i sig varje amning?

just det.. jag har massor av mjölk och får pumpa ut och frysa in. Frågan är bara hur stora portioner jag ska frysa in... har ingen aning om hur mång ml hon får i sig under en amning. Flaskan är ju 240ml.

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden hur många ml bröstmjölk är vanligast att bebisen får i sig varje amning?
  • Gabriella83

Hm vet inte..de äter ju olika mkt..men min lille kille äter 110-120 ml åt gången..är tre månader...

• EmmaT

Jag fryser in 1-2 dl i varje fryspåse. Började med iskuber men det är lättare med vanliga fryspåsar tycker jag.

//Emma

• virveln

hon är väldigt liten.. två veckor på fredag

• Melly

Går inte att säga säkert tror jag för dom kan ju äta olika mycket olika gånger. Amningen är ju mer än bara mat och ibland så snuttar dom ju mest för tryggheten och så och då äter dom ju inte så mycket. Men en tvåveckors som är hungrig kanske vill ha 1 dl och mindre om hon inte är så hungrig?

• nero

Frys in i isfack vanliga isbitar är 15ml då vet du ju hur många du ska tina iaf. Min 8v bebis äter nu runt 60 - 110 ml per gång beror lite på när hon åt sist. Vid 2v åt hon runt 60 ml när hon var hungrig men det varierade rätt mycket hon får flaska 1 gång per dag ca =)

• hejlis

Jag frös in lite olika stora påsar. En del med 1dl, en del med 1,5dl, andra med bara 50-60ml. Då kunde man ta fram en stor först, och sedan om hon verkade mer hungrig värma på en liten påse. Så slapp man slänga så mkt. Hon har mest ammat, bara fått flaska då jag varit iväg & hon varit ensam med pappa eller tex.mormor. Aldrig varit så jäteförtjust i att äta ur flaska, men gjort det om hon varit hungrig. Som max tror jag hon ätit 200ml. Oftast bara 75-150ml/gång. ( slutade få ur flaska då hon var ca 6 1/2 månad).

• virveln

okej! Tack för svar! Jag ska nog testa lite olika portioner. Är lite rädd att hon inte vill ta bröstet sen, men å andra sidan vore det skönt med lite avlastning eftersom jag har så mycket mjölk över.

Svar på tråden hur många ml bröstmjölk är vanligast att bebisen får i sig varje amning?