• Gunnell

Tipsa mig om restauranger i Helsingborg :)

Vi ska på en weekend till Helsingborg! Jag har knappt varit där förut :) Är det någon som har några tips på bra restauranger? Jag är vegetarian och gillar asiatiskt och italienskt typ.
    Är det någon som har några andra tips om tex vad det finns att göra osv i Helsingborg. Vi tänkte gå på Dunkers men annars vet jag inte...

• Svar på tråden Tipsa mig om restauranger i Helsingborg :)
  • MiaP

Cantina West så klart! TexMex och världens godaste frozen margaritas! Verkligen värt ett besök och jätegod mat. Boka bord.

• Gunnell

Åååh, jag älskar texmex!!

Tack!

• vackrastarflow

Jag var på en av mina favoriter, Maria Tapas Bar som ligger vid Mariakyrkan mitt i city. Där kan man få många vegetariska alternativ. Jättegott och en supermysig restaurang.
    Här är deras "jul"-meny
    www.hotelmaria.se/&sub=61&sub2=25
    Tyckte förvisso inte det var nåt juligt med den

Vegeriet är ju annars en riktigt känd (ja här i knutarna iaf) vegetarisk restaurang
    www.vegeriet.se/restaurang/start.html
    Där finns det dock inget annat än just vegetariskt. Ligger mitt emot Knutpunkten på Järnvägsgatan.

Mezzo gillar jag för lättare mat, kanske mer för lunch än middag. Har tyvärr ingen hemsida. Ligger också vid Mariakyrkan.

Ichiban är en japansk restaurang som ligger på Bruksgatan.
    hd.se/noje/krogen/2009/03/06/smakfull-japansk-a-la-carte-hos/

Generellt ligger många bra restauranger vid Mariakyrkan. Jag gillar även Brooklyn, men jag tror inte där finns speciellt många vegetariska alternativ.

Dunkers har en fantastisk söndagsbrunch!!

Annat att göra i Helsingborg?? Såhär på vintern finns det inte massor att göra tyvärr. Inte mer än att strosa vid havet och njuta. Sofiero är fortfarande trevligt vid denna tiden på året.

• Gunnell

Åh, tack för tipsen! Ställena verkar jättetrevliga. Vi får väl ta en koll runt mariakyrkan :) Reka lite under dagen liksom.

• K A R O L I N A

Vilken helg ska ni komma till hbg?? För nu till helgen är det julmarknad på Fredriksdal, en riktig MÅSTE upplevelse! I restaurang väg kan jag hålla med ovanstående men även Restaurang oasen där de har fondue av olika slag, tror även de har vegetarisk. Deras efterrätt toblerone fondue är helt fantastisk :o) Ha så trevligt!

• Gunnell

Aah, nä vi ska dit om två veckor (en och en halv). Annars lät det ju jättetrevligt med julmarknad :(

• vackrastarflow
    Gunnell skrev 2009-12-01 20:10:22 följande:
    Aah, nä vi ska dit om två veckor (en och en halv). Annars lät det ju jättetrevligt med julmarknad :(
    ta en tur över till Helsingör, de har julmarknad varje dag vid domkyrkan. jättemysigt!
Svar på tråden Tipsa mig om restauranger i Helsingborg :)