• Ninno

Dåligt väder på Phuket i dec??

Jag åker till Phuket, Thailand på lördag den 5e dec. Vädret ser ju knappast lovande ut enl rapporterna på nätet. Regn och åska, "scattered thunderstorms". någon som vet om det brukar regna hela tiden eller om det växlar mellan sol,åska och småskurar?

• Svar på tråden Dåligt väder på Phuket i dec??
  • SandraD

detta är ju helt OT men bara för att....

kanal5.se/web/guest/dating&p_p_id=K5AV_INSTANCE_sB6l&_K5AV_INSTANCE_sB6l_struts_action=%2Fk5journal%2Fav&_K5AV_INSTANCE_sB6l_articleId=2997639&_K5AV_INSTANCE_sB6l_groupId=1097&_K5AV_INSTANCE_sB6l_version=1.0

• Kajee

Hoppas att det inte drabbar dig - men mitt ex åker på onsdag till Thailand - och honom får det gärna drabba.

• Ninno

hehe ok. Nån annan som har erfarenhet av vädret där?

• Tjoflöjt

Det brukar inte regna nån längre stund, utan ett ordentligt skyfall, sen klarnar det upp på några minuter.

• abnocto

Jag var där i december förra året och det regnade skyfall ibland. Men det var ju varmt så det gjorde inget. Det var ovanligt sa de att det regnade så mycket, korta regnskurar är nog mer vanligt.

• Bakeapple

Jag kom hem från Phuket i natt och väderleksrapporterna har ju varnat mycket för regn och ååska osv, men vi har haft drygt 30 grader hela tiden och första veckan åskade det lite på kvällarna + regnade lite på dagarna, men sista veckan nu har det bara varit sol.

• Elli47

Vi har varit på Phuket ett par gånger i december månad och haft bra väder. Visst har det kunnat regna på kvällarna och någon enstaka gång dagtid men i regel är det jättevarmt även om inte solen skiner!

• scandinavia guesthouse

det är inga som helst problem med vädret i dec om ni inte åker till norra thailand där det kan vara ganska kallt.

• Superolga

När vi var där i april så visade väderleksrapporten att det skulle va massa regn och molnigt, men det var typ lite lättare moln och en del regnskurar på eftermiddagen. Stämde alltså inte speciellt bra med va man såg på nätet.

Svar på tråden Dåligt väder på Phuket i dec??