• H N

Nån med erfarenhet av barnsele?

Nån som använder eller har använda barnsele?
    Hur har det fungerat? Berätta gärna.

Jag funderar på att använda det då jag har tappat bort min dotter i matbutiker ett antal gånger, men har haft turen att jag hittar henne inom 30sek.
    min största rädsla är att tappa bort henne 2sek och nån lockar med henne bort. Jag "bråkar" med henne varje gång vi ska ut då hon gärna vill gå själv, och sätter jag henne i vagnen mot hennes vilja blir det skrik och tårar konstant, så jag lämnar stället vi är på.
    Just nu hatar jag att gå ut med henne, föredrar att stanna hemma eller på en lekplats.
    Tack

• Svar på tråden Nån med erfarenhet av barnsele?
  • PSvensson

Vi köpte en sele till våran 2-åriga dotter i somras och tyckte den var jättebra. Använde den när vi var i båthamnar och på bryggor. Känns ju som om man har barnet i koppel men som sagt jättebra när barnet vill gå själv och man vill ha full koll.

Köpte selen på Babyproffsen och den har även en löstagbar rem som man kan fästa runt handleden på barnet när det blir större.
    //Pernilla

• H N

Att det känns som koppel är det enda som hittills hindrat mig från att köpa. Men om det nån gång skulle bli nån olycka kommer jag att ångra att jag inte skaffade en sån.
    Det finns på nätet, modeller som liknar som ett gosedjur, och den kan fungera som en liten väska åt barnen.

Vet inte,,,funderar,,,,

• 4an

Med äldste sonen var koppel ett måste om vi skulle någonstans där det överhuvudtaget fanns trafik - han hade inte varit vid liv idag annars!!

Jag använde den löstagbara selen som jag hade till vagnen i vanliga fall och ett helt vanligt hundkoppel, och det fungerade jättebra.

Visst fanns det dom som tittade undrande, men för min del spelade inte det någon roll - för mig var såklart det viktigaste att hålla barnet vid liv.

• Miisun

förr var det väl ganska vanligt, typ på 60-70 talet att ha sele. jag har faktiskt inte sett en enda som skulle använda en, kanske just för att det e lite som ett "koppel" men ack så praktiskt. skulle verkligen behöva emellanåt, e gravid å årkar inte bära hela tiden å att sitta i kärran kan bli lite långtråkigt kanske. jag ska faktsikt fundera över om jag ska köpa ett :D

• louiseL82

sele måste ju va den bästa iden till barn som vill gå själv men bråkar. min dotter vägrar hålla handen.. o jag orkar inte bära henne.. (hon e 18 månader o lillasyster 5 månader) samtidigt som jag kör vagn.
    men en gåsele rekommenderar jag till alla småbarnsföräldrar. visst d kan kännas som ett koppel.. men vad gör d? huvudsaken e väl att barnet e säkert?
    visst finns d de som tittar lite konsitgt men de allra flesta tittar o ler o säger "åå va praktiskt" såd e mest positiv rspons man får. o så har man barnet inom räckhåll o i säkerhet. o barnet e nöjt som får gå själv. kan d bli bättre?

• NiWa

Vi ska åka till Thailand med vår tvååring som ÄLSKAR att gå själv men vägrar hålla sig på trotoaren. Så vi har funderat en del på det där. Tips på nån webbsida där man kan hitta?

Prins Liam kom till oss 15/1 -08. Han är vårt underbara mirakel!
  • Blåklockan79

Har sett en kille som de satte hundkoppel bak i jeanshällan på, verkade funka kanon

Svar på tråden Nån med erfarenhet av barnsele?