• selmv

ont i ryggen av IBS?

Hej
    vill bara veta om man brukar få ont i ryggen av IBS, eller alltså om det kan kännas i ryggen om tjocktarmen är irriterad?

Har haft mycket problem med min högra sida av magen och ryggen, ont under revbenen på höger sida och ut i ryggen och det blir ofta värre när jag äter. Jag får också magkramper ibland och jag är nästan alltid hård i avföringen (kaninlortar).

Det känns ofta skavande, molande, tryckande under revbenen på höger sida, ungefär som om ngt är ivägen där inne. Och det gör jätteont i ryggen ofta.
    Min läkare tror att det skulle kunna vara IBS för jag har gjort ct-buk, ultraljud-buk, gastroskopi och allt är normalt.

Har även funderat på gallan men de kunde inte se ngn sten el grus när de kollade.

Hoppas ngn känner igen sig och kan hjälpa mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden ont i ryggen av IBS?
  • saran

Känner igen dina symptom precis, med skillnaden att det för mig gäller vänster sida. Har också mycket magproblem som stämmer in på beskr. av IBS. Sitter tjocktarmen mest till höger ?

• lillan1975

Hej jag har som du Saran under hjärtat, bröstet vid revbenen och det brukar vara för att jag har en jättebomb på väg el inte skitit ut allt....
    Det kan även kännas på ryggen fast mer i sidan.
    Jobbigt som f-n
    Brukar massera magen så gaserna kommer ut och äter vad som helst har inte kommit på vad som gör besvären mer än stress.

Kan sitta en två tim nån gång i veckan för att kunna skita..............
    Har även nåt som vill ut i baken typ tarmen ska boka tid för det.

Tycker du ska kolla med läkaren en gång till iallafall

Svar på tråden ont i ryggen av IBS?