• Sedorika

bröstsmärtor

Hej!

Något jag funderat länge på är att jag ibland vid vissa tillfällen kan få bröstsmärtor. Det känns som att hela bröstkorgen snörper ihop sig. Det gör ont, och tar oftast en kvart, tjugo minuter innan det släpper.

Varför blir det så?
    Har liksom hänt när jag inte gjort något speciellt, utan kan komma närsom. Första gången hade jag det när jag var rätt så liten, kanske 10 år, så jag vet inte om den här teorin med stress funkar?

Sökt lite och det närmaste jag kan komma är panikångest? Men det är bara detta, jag känner mej inte stressad eller så. och alla "övriga symptomer" passar inte heller in.

Någon annan som upplevt samma sak?

• Svar på tråden bröstsmärtor
  • Fru U

Gör det ont i magstrupen eller mellan revbenen typ?

• Sedorika

nej ingenting i strupen alls, utan bara som att man drar ihop bröstkorgen precis mellan brösten. Som tryck på bröstet!

• Ellinor Doolittle

oj, jättesvårt...

kan nog bara en läkare utreda. Det kan vara vad som helst. Stress, panikångest, kärlkramp, arytmier, lungförändringar mm

säkrast att du går till vårdcentralen och gör ekg, och/eller röntgen tycker jag.

Lycka till!

• 8Viola2
    Sedorika skrev 2009-12-01 22:14:28 följande:
    nej ingenting i strupen alls, utan bara som att man drar ihop bröstkorgen precis mellan brösten. Som tryck på bröstet!
    den känslan känner jag igen men en vän sa att det är muskler runt hjärtat som man får "kramp" i om man kan uttrycka sig så.
    Började på mig med i samma ålder som du.
    Min mamma har lika.
    Jag vet att jag inte har panikångest.
  • 8Viola2
    8Viola2 skrev 2009-12-01 22:17:58 följande:
    den känslan känner jag igen men en vän sa att det är muskler runt hjärtat som man får "kramp" i om man kan uttrycka sig så. Började på mig med i samma ålder som du. Min mamma har lika. Jag vet att jag inte har panikångest.
    men det ska vara ofarligt

Kolla med läkare om det oroar dig
  • Sedorika

men om hjärtat krampar, eller musklerna. Kan man göra något åt det, det är ju liksom inget roligt att ha det så här!

• 8Viola2

tyvärr tror jag bara att en läkare kan hjälpa dig med hur du kan bli av med det

Svar på tråden bröstsmärtor