• FamiljenPJ

Någon som kör ford s-max?

Som rubriken lyder. Någon som kör ford s-max??
    Vi letar ny bil. O har kollat lite på nätet vad det finns för olika lite större familjebilar. Har fastnat lite för ford s-max. Men nu vill ja höra om det finns någon som kört den. O isf hur stort är bagageutrymmet?? Vi har en son som är handikappad så vi behöver ha ett ganska stort bagage för att få plats med hans hjälpmedel. O sen gärna gott om plats i baksätet. Alltså vi är inte ute efter flera säten utan vi är ute efter mer utrymme. Har en v70 idag...och den känns faktiskt trång ibland fast vi bara har ett barn. O tanken är ju att vi ska bli fler så då måste vi ju skaffa en bil med lite mera utrymme.
    Någon???????

• Svar på tråden Någon som kör ford s-max?
  • bakeacake

Vi har inte en s-max men en focus kombi.. focusen har större bagageutrymme, och den har större bageutrymme än v70..

Våran bil gick sönder när vi var på väg till fjällen för nått år sen.. å då fick vi hyra en v70, och ja tyckte man satt trängre i baksätet och vi fick knappt in all packning som vi fick in i vår focus...

• FamiljenPJ

Jaha..är den större en v70.. Ja håller verkligen med om att v70 könns trång när man ska sitta i baksätet med en massa packning.

Lästa någonstans att man kunde fälla flera säten i s-maxen..då borde man ju få in mycket grejer...hmm????
    Men då ska vi nog kolla upp focusen oxå....kan vara bra att ha några bilar att välja på

puffar lite mer...någon som kanske äger en s-max?? som vet lite mera??? vill höra va ni tycker

• Repro

Ja, den är större än en V70 (men inte gigantisk).
    Vi har ofta ett av de tre sätena i mittenraden nerfällt - då blir det rymligt... Utrymmet är ganska högt också, kanske praktiskt för er. Åk och prova hos en handlare, vetja!

• FamiljenPJ
    Repro skrev 2009-12-03 13:58:41 följande:
    Ja, den är större än en V70 (men inte gigantisk). Vi har ofta ett av de tre sätena i mittenraden nerfällt - då blir det rymligt... Utrymmet är ganska högt också, kanske praktiskt för er. Åk och prova hos en handlare, vetja!
    Okej...ja men då kanske man skulle åka o provköra en sån. det är ju bra om man kan fälla ner fler säten..de är lite därför som vi har fastnat för den. Tack för svar...

Men såklart så puffar ja lite mera..vill höra mera bra..o även om de finns dåliga grejer att säga om den
  • besj

Jag har en S-Max och en Galaxy. De är ju i princip samma bil, men Galaxyn har en större kaross som ger större bagageutrymme. ÄR det stort bagageutrymme du vill ha ska du nog kolla på Galaxyn. Den är rymligare men fulare....
    Bilen är jättebra! Min dotter har en Panthera rullstrol som får plats på ena sidan och då finns det gott om plats bredvid. Dessutom så sitter man skönt i den.
    Jag skulle nog varna lite för motorn på 2.0 l (Flexifuel eller bensin) som är ganska surrig i motorvägsfart. Själv har jag 2.0 diesel med automatlåda som jag tycker är helt underbar.
    Ska du köpa en ny bil så finns en paketutrustad S-Max under namnet Business Edition som är mycket bra utrustad.
    Fler frågor?

• FamiljenPJ
    besj skrev 2009-12-05 15:33:15 följande:
    Jag har en S-Max och en Galaxy. De är ju i princip samma bil, men Galaxyn har en större kaross som ger större bagageutrymme. ÄR det stort bagageutrymme du vill ha ska du nog kolla på Galaxyn. Den är rymligare men fulare.... Bilen är jättebra! Min dotter har en Panthera rullstrol som får plats på ena sidan och då finns det gott om plats bredvid. Dessutom så sitter man skönt i den. Jag skulle nog varna lite för motorn på 2.0 l (Flexifuel eller bensin) som är ganska surrig i motorvägsfart. Själv har jag 2.0 diesel med automatlåda som jag tycker är helt underbar. Ska du köpa en ny bil så finns en paketutrustad S-Max under namnet Business Edition som är mycket bra utrustad. Fler frågor?
    Okej...Vi har varit o kollat på s-maxen...den va ju bra för att man kunde fälla sätena som man ville. då skulle man ju få plats med mera grejer.
    Vi vill inte ha en för stor bil heller. Det är ju så svårt. Vi har kollat på en helt ny bil. Måste ha en så ny som möjligt. den ska hålla i 9 år då vi har fått bilstöd. fast då kanske man skulle kolla lite på en galaxy oxå.
    Åh det är ju så svårt!
  • besj

Vi köpte en helt ny S-Max med bilstöd också. Jag harde redan haft Galaxyn i drygt ett år, och det var alltid den som alla ville köra i stället för den Passat vi hade som bil 2.
    Som sagt, titta på Business Edition. Jag köpte en sådan med tillägg för dieselvärmare, backvarnare och några saker till. Det fanns lite prutmån hos Fordhandlaren även på paketbilen.
    Diesel är att föredra tycker jag, men skatten blir högre. Men kommer ni att köra mer än 1500 mil (kanske rent av 1100 mil) per år så jämnar skatten ut sig mot minskad bränslekostnad. Då har jag inte räknat med skillnad i inköpspris.
    Oavsett vilket kom i håg att de stora kostnaderna ligger i värdeminskning. Det spelar ju lite mindre roll
    Här kan du ju hitta en nästan ny nästan likadan som jag har till hyfsat pris:
    www.bytbil.com/bilar/begagnade/ford/s-max/jvs7ccbg/!

Svar på tråden Någon som kör ford s-max?