• sahara sahara

Öppna förskolan

Hur funkar det egentligen på den öppna förskolan? Hur stora brukar barnen vara? Min dotter är för liten än, men när kan man börja åka dit? Det skulle kännas fånigt att komma med en tvåmånaders när alla andra har stora, lekande barn...

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • Svar på tråden Öppna förskolan
  • FamilyGay

Det beror lite på vilken ÖF du har tänkt gå till. Den i Hammarby Sjöstad med regnbågsgrupp brukar vara väldigt blandad då det gemensamma är just att det är en regnbågsgrupp. Kan vara barn allt mellan 8 veckor till 18 månader samtidigt där.

Andra ÖF brukar ha småbarnsgrupper där barnen ska vara mellan 0-6 månader och dit kan du ta med dig din 2 månaders.

I mitt tycke är ÖF mycket till för föräldrarna, så att vi kan komma ut lite och umgås med andra vuxna, speciellt i början när barnen är så små att de inte riktigt bryr sig om var de är. Så om du vill kan du gå redan nu utan problem.

• Linsis

Jag gick med mina barn från att de var rätt små. Finns ofta babycafé, där är det bara små bar 0-12 månader typ. Man behöver komma ut som förälder oxå och ofta finns det andra med bäbisar som är där med äldre syskon. Så gå du när du själv känner för det.

• sahara sahara

Ja, det skulle jag förstås ha skrivit. Det gällde regnbågsverksamheten i Malmö.

• cillaT

Hej!
    Brukar vara rätt blandad ålder alltifrån liten till 3-4 år. Visst finns det stora lekande barn men även mindre barn. Alla är välkomna ju fler ju bättre . Nästa gång är 12 december.

• Bananarama

Kom dit! Även om barnet är litet finns det ju föräldrar att dela erfarenheter och dricka kaffe med! Ibland kommer det t om gravida blivande regnbågsföräldrar. Håller med Cilla, ju fler desto bättre.

• sahara sahara

Tack för info. Det är inte omöjligt att vi dyker upp redan nästa gång då. Vi får se. Hur dags brukar det vara lagom att komma?

Svar på tråden Öppna förskolan