• Jag bryr mig inte vad ni tycker

När vill du bli mormor/morfar farmor/farfar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När vill du bli mormor/morfar farmor/farfar
  • Weezy

Eftersom jag var ung mamma själv ( var 15 år när mitt första barn kom 20 när mitt 4:de kom) så har jag pratat med mina barn om hur pass viktigt det är med utbildning jobb och dyl. så jag satta 45-50 . Då har mina barn hunnit att bli 27 -30 år gammla själv och kan tycka det är mer rätt ålder för barn-
    och då bra ålder för mig att bli Mormor.. el farmor..

• Sencha

När mina barn känner sig redo och har hittat rätt personer att skaffa barn med.
    Herregud, det är väl inte jag som ska ha någon åsikt i det?

Sannolikheten för ditt första alternativ är dock låg för min del. Det skulle innebära att äldste sonen skaffar barn innan han är 16,5 år. Och visst, det är ju möjligt, men som sagt var i alla fall inte så sannolikt.

• Kazeer

Jag var 37, när jag fick mitt första barn, så jag räknar med att vara åtminstone 65 innan jag blir farmor.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Stårschan

Tja, runt 60 vore nog rätt lagom, för då går man ju i pension ungefär tills det är lagom att börja ha barnen några veckor per sommar för att låta dem få ett långt sommarlov. Det vore lite trist att inte ha tid för dem för att man arbetar själv.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • glasbubblan

60-65, när jag har gått i pension. Jag gillar att jobba och då vill jag ha barnbarn sent, så jag kan hjälpa sönerna och deras partners när de är föräldralediga. Om de vill, alltså. Mina föräldrar jobbar fortfarande men svärmor och jag brukar ses en-två dagar i veckan och luncha, promenera, shoppa, städa... Vill INTE att mina söner blir pappor när det är tonåringar!

• Annamaja

jag fick själv barn tidigt, så skulle största barnet få barn i samma ålder så skulle jag vara 36år. De är upp till barnen när dom skaffar mina barnbarn, jag ska vara där för dom oavsett hur gammal jag är och hjälpa till så mycket dom vill. Jag hoppas dock att de inte blir några barnbarn förens dom vill det och verkligen känner sig redo för barn. Fast fick jag välja så skulle jag gärna vänta tills jag var 45år. Har typ bara 7år kvar till 36 och de känns lite väl tidigt

• VulgusProfanum

Svår fråga.
    Alltså jag vill gärna bli mormor och farmor men när det inträffar spelar mindre roll. Det viktiga är att barnen är redo att bli föräldrar så hoppar jag på det tåget och blir en bra farmor/mormor

Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • La Lola

När jag är 50+.

Jag vill inte att mina barn skaffar barn när de är väldigt unga iaf!
    De får gärna vara över 23-24.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • SilverEmma

Fick själv första barnet när jag var 26 & väntar tvåan nu när jag är 27. För mig har den åldern varit perfekt så jag hoppas att jag inte blir mormor/farmor förrän jag är 50 iallafall. Men blir det tidigare så blir det säkert jättebra ändå, det är ju upp till ungarna.

• BlommyNess12

Jag ville rösta på tidigare än du hade alternativ. Runt 35-40, då har jag vuxna barn.

Svar på tråden När vill du bli mormor/morfar farmor/farfar