• Danlin

Den skrattande kon

Skummjölk? läste innehållet i mjukosten "Den skrattande kon" och det stod inget om pastöriserad mjölk utan skummjölk.. E det ok att äta när mn e gravid? tänker nämligen på att få sätta tänderna i dessa godsaker men vet inte om jag vågar äta :(

Sedan undrar jag om det är ok att dricka c vitamin brustablett? äter redan mitt val kvinna.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Den skrattande kon
  • Licens To Kiss

Jag skulle inte äta skrattande ko ost.

C-vitamin är bra och ännu bättre ihop med järntabl om du äter sånt.

Vecka 32 (31+4) och 58 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Laurentia

Den skrattande kon tillverkas av smält hårdost av olika slag, som sedan blandats med olika salter som hjälper till att blanda hela härligheten (proteiner och fetter från den smälta osten). Skummjölk betyder helt enkelt mjölk utan fett och är, som La Lola säger, alltid pastöriserad om det inte står annorlunda.

Det är helt ofarligt för gravida.

• UnderYtan

Skrattande kon är helt ofarlig. Det äter jag flera gånger om dagen på mackan och har så gjort under hela graviditeten.

Frågade också om detta i början av graviditeten eftersom jag inte fattade att det alltid är pastöriserad ost om det inte står något annat. Och denna är ju som sagt tillverkad av smälta hårdostar (vilket är helt okej).

Ät och njut! :)

Svar på tråden Den skrattande kon