• Rintintin

skåpsäng?

Jag undrar om det är någon här inne som kanske har en skåpsäng till sitt/sina barn? jag har funderat på om man skulle kunna få en specialbyggd som är som en dubbelsäng i bredd fast med två sängar i.
    Någon med tanke eller förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 11:32
    Det heter nog, vid närmare eftertanke och googling, sängskåp och inte skåpsäng

• Svar på tråden skåpsäng?
  • Git

Vi har byggt ett sängskåp till våran dubbelsäng. Funkar kanon när man är trångbodda!!!

• Rintintin
    Git skrev 2009-12-27 22:56:45 följande:
    Vi har byggt ett sängskåp till våran dubbelsäng. Funkar kanon när man är trångbodda!!!
    Åh!! Tack för svar - finns bild?! Blir ju jättenyfiken.
  • Pappa G

Jag har också byggt en, till en stor enkelsäng (120 cm) som används som gästsäng.

Träreglar som ram/långsidor och massiva furuskivor (hyllplan) som kortsidor.
    Draperi framför när den är uppfälld.

• Git
    Rintintin skrev 2009-12-29 11:34:06 följande:
    Åh!! Tack för svar - finns bild?! Blir ju jättenyfiken.
    Ska se vad jag kan göra...
  • Pappa G

Nej, vår sitter i fyra vanliga kantgångjärn i framänden nertill. Dessa sitter i sin tur skruvade i ramen som ligger i botten på skåpet. De ordinarie sängbenen används, men kan snabbt fällas ned/skruvas bort med vingmutter.

Hela materialkostnaden för vår lösning ligger under tusenlappen.

• Git

Blev svårt med bild. Hittar inte datakabeln till kameran...
    Kan säga att vi har gjort en enkel variant. 2"2 reglar som skelett och brädväggar. Dörrarna är av ladugårdsvariant, med stora gångjärn. mellanrum mellan brädorna, riktigt rustik stil...
    Inga gångjärn eller annat. Ren muskelkraft viker in den. {#lang_emotions_cool}

• Rintintin
    Git skrev 2010-01-17 20:52:01 följande:
    Blev svårt med bild. Hittar inte datakabeln till kameran... Kan säga att vi har gjort en enkel variant. 2"2 reglar som skelett och brädväggar. Dörrarna är av ladugårdsvariant, med stora gångjärn. mellanrum mellan brädorna, riktigt rustik stil... Inga gångjärn eller annat. Ren muskelkraft viker in den.
    Tackar ändå . Så tacksam över era idéer och förslag. Har diskuterat med sambon, som tycks vara mer inne på en våningssäng (skräms nog av arbetet). Men jag ska fortsätta att pusha för sängskåp... Tycker det är en väldigt bra lösning för att få plats med två killar i en ynka pigkammare!
  • Git

Du har mittfulla stöd! Vårt står i tv-rummet, hade slut på sovrum när de minsta inte kunde sova av pappas snarkningar..  {#lang_emotions_wink}
    Våra gäster tror att det är ett vanligt skåp, typ linneskåp. "Nej, det är vårt sovrum!" säger vi. {#lang_emotions_smile}

• Rintintin
    Git skrev 2010-01-17 21:00:20 följande:
     Våra gäster tror att det är ett vanligt skåp, typ linneskåp. "Nej, det är vårt sovrum!" säger vi.
Svar på tråden skåpsäng?