• Anonym (Hjälp)

Vill jag bara ha sex eller är jag kär?

Jag träffade en kille på krogen för ett tag sedan och vi har vart på dejt i helgen.
    Han är snygg och trevlig och jag är helt fast. Han är allt jag kan tänka på just nu, men jag vet inte om han är intresserad och jag vet själv inte på vilket sätt jag är intresserad av honom.

Hans kropp är perfekt och jag skulle gärna ha sex med honom, men om jag skulle träffa han igen så vill jag skjuta upp sexet lite. Betyder det att jag börjar bli lite småkär eller??

Förlåt om det blev lite rörigt, men det var längesen jag kännde så här!
    Är det någon annan som också kännt på samma sätt och vart osäker på vad det är för känslor?

• Svar på tråden Vill jag bara ha sex eller är jag kär?
  • Anonym (kloker)

Varför fundera så mycket på det i så tidigt skede?! Var närvarande i dina känslor istället.

• Anonym (Hjälp)

Jo visst är det tidigt och det är just därför jag undrar.
    Jag har svårt med känslor och vet inte alls hur jag ska skilja på sex och att bli lite kär. (Jag har blandat ihop det förr)

Hur vet man om man börjar bli lite kär eller bara vill ha sex?

• Anonym (kloker)

Anonym (Hjälp) skrev 2009-12-02 13:26:05 följande:

Hur vet man om man börjar bli lite kär eller bara vill ha sex?
    "Man" vet inte hur det är för någon annan! Du märker väl så småningom hur mycket tid du vill spendera med personen i fråga, om du vill vara kvar hos honom efter sex, om du längtar efter honom ? efter just HONOM. Om du är intresserad av honom, hans tankar, känslor, bakgrund ...

Och med tiden hur känslorna utvecklas. Mattas intresset eller ökar det?

Att känslorna går lite upp och ner och fram och tillbaka i början är helt normalt. Så är det bara.

Strunta i att sätta etikett och namn på känslorna. Var i dem bara. Förälskelse handlar också mycket om sex. Ge dig hän och låt svaret komma till dig istället för att försöka jaga/fånga det.
  • Anonym (Hjälp)

tack för svar!
    Jag har haft så svårt för känslor eftersom jag knappt fick någon kärlek som barn. Mitt x var jag tillsammans med bara för sex egentligen, men det förstod jag inte då. Jag trodde jag var kär och det slutade med att båda blev lurade. Han blev ju på ett sätt lurad, men inte medvetet och jag var ju helt förvirrad och lurad av mig själv.

• Anonym (kloker)

Om du vågar bara vara i dina känslor kommer de att utvecklas så du lär dig känna igen dem. Var inte så sträng mot dig själv. Du är tillräckligt bra.

Svar på tråden Vill jag bara ha sex eller är jag kär?