Acnehy - rengöring/vård + smink (Mary Kay? Clinique?)
Jag blir galen på min hy, den verkar visst aldrig komma ur tonåren. Jag har testat diverse receptbelagda mediciner, men något bestående resultat verkar det inte bli. Och att slaska runt med antibiotika såväl invärtes som utvärtes känns ju sådär...
Så vad gör man om man vill ha sådan där hy som knappt finns, a´la hårdretuscherat tidningsomslag?
Jag använder i.d.'s mineralfoundation och puder, och det verkar fungera rätt bra, försämrar i vart fall inte huden. Men jag skulle egentligen vilja ha någonting som täcker ännu mer, någon som har tips på något bättre?
I reklamen för Cliniques foundation påstår de att huden ska bli klarare och jämnare (och pigmentfläckar synligt minskas) även _utan_ make up, och eftersom det låter för bra för att vara sant antar jag att så är fallet? Eller? Någon som testat?
Så var det rengöring o.s.v... Har ni andra med problem-/tonårshy (fet T-zon + acne, rätt mycket pormaskar) hittat någonting som verkligen fungerar? Och som inte på sikt skadar huden och eventuellt förvärrar problemen... Mary Kay's acneserie?
Funderat på att laserbehandla huden (för att ta bort små ärr och grejer), men det ska visst inte alls vara bra för huden på sikt. Finns det några andra behandlingar som ger ett bra och långvarigt resultat?
Nu struntar jag i hur mycket saker kostar, bara det verkligen fungerar. Är så otroligt trött på detta.