Akupunktur vid kolik
Tänkte höra om någon har erfarenheter att dela med sig vad gäller akupunktur vid kolik?
Tänkte höra om någon har erfarenheter att dela med sig vad gäller akupunktur vid kolik?
en gammal kompis till mig varsdotter hade hemskkolik blev hjälpt m akupunktur, och snabbt gick det med!
Hej!
Jag gjorde (eller vi rättare sagt) akupunktur på våran dotter. Född 04. Hon hade kolik! Vi fick råd av en arbetskamrat till min sambo att göra det. Fick nummer och allt av honom. En Marianne i Gbg området.
Helt fantastisk människa. Lite virrig verkade hon först
Vi gjorde det 7 gånger totalt och efter det var det som om vi hade en annan bebis hemma.
Varje eller varannan dag gjorde vi. Så efter lite mer än en vecka var det klart. (vet inte riktigt hur det funkar nu, var ju några år sen)
Det roliga var att efter de två första gångerna blev dotter värre. Då ville jag inte fortsätta för jag trodde det var bluff med det där. Ledsen var man ju så klart efter som man inte kan göra något för sitt barn som är så ledsen. Men sen blev det bara bättre och bättre.
Det klart bästa val jag gjort i mitt liv.
Har ditt barn kolik???
Några jag känner blev väldigt hjälpta av det, det tog två behandlingar innan deras barn blev betydligt bättre!
Jag gjorde akupunktur på min son, född 06. Hos Marianne som finns i Stenungsund.
Vi gjorde totalt 7 gånger o sonen blev mycket bättre av det! Så skönt att kunna hjälpa dom när de har så ont.
I samband med att man gör akupunkturen så utesluter man all mjölk i kosten, för att kunna utesluta om dt handlar om komjölksallrgi. I vårat fall hade sonen allergi.
Värt att testa.
ska till marianne på första behandlingen imorgon. håller tummarna...
Lycka till!!
Jag har också testat akupunktur mot kolik på båda mina barn. Tycker faktiskt inte att det hjälpte sådär väldans. Ingen stor förändring i alla fall.
Dessutom är det svårt att avgöra vad det är som hjälper eftersom man samtidigt får rådet att gå på sträng diet av de där akupunktörerna.
Men eftersom många verkar bli hjälpta så verkar det ju funka för en hel del.
tack. hoppas det blir någon förändring.
hjälper verkligen. gjorde på min flicka, värre de första gångerna men sen blev det skit bra!!
Tredje behandlingen idag. Verkar gå åt rätt håll i alla fall. Dagtid har lillkillen varit lite mer nöjd och log till och med mot oss i helgen. Vi blev tårögda båda två. Tidigare har man knappt kunnat kommunicera med honom för han har ju bara varit kinkig när han varit vaken. Har även kunnat ha honom lite i babysittern och liggande på sängen. Hoppas nu att även "kvällkolikskriket" avtar. Håll tummarna!!!
Åh så skönt för er och lilleman =)
Tycket du också att det blev värre första två gångerna?
nej, det blev inte värre, vi märkte att han blev lugnare redan efter två gånger... Nu har vi två gånger kvar sen ska han vara smärtfri, om det nu fungerar som vi hoppas.
har oxå hört talas om den kvinnan i stenungsund - att hon e jätteduktig å att det verkligen hjälper! har själv aldrig haft problem med kolikbarn men har en vän som haft...