Utebliven mens, men inte gravid?
Jag har ett stort problem/orosmoment i mitt liv. Ända sen den dagen jag och min sambo bestämde oss för att strunta i p-medel och välkomna ev barn till oss har jag kollat min mens, för att märka när den är sen och på så vis upptäcka en ev graviditet.
Min senaste mens var 17 okt, alltså snart två månader sen. Dessutom upptäckte jag efter vårt senaste samlag pyttepyttelite blod på papperet när jag kissade efteråt (ca 5-10 min efter att vi var"klara"). Det har hänt någon gång förut med. Jag tror inte att det har att jag göra med att jag har spruckit eller så, för jag var ordentligt upphetsad plus att vi använde glidmedel.
Jag har gjort 5 grav-test sedan den 17 november, alla har visat negativt (ej gravid) och de har även visat att de fungerat. Det senaste testet gjorde jag i fredags morse. Jag har tidigare (över ett år sen) ätit p-piller, och efter det har min mens blivit oregelbunden, men jag har inte brytt mig nämnvärt i det utan tänkt att det ska väl vara så.
Snälla, hjälp mig! Är detta normalt? Finns det någon annan som har lika oregelbunden mens?
Funderar på att boka tid hos ungdomsmottagningen eller gyn...