Första barnet prematur, hur gick det med tvåan?
Ni som fött ett prematurbarn spontant, hur gick det andra gången?
Ni som fött ett prematurbarn spontant, hur gick det andra gången?
Första föddes i v 33+3 andra föddes i 36+0 dvs fullgånget.
1:a 34+5
2:a 33+1
Första barnet kom i v 23+1
andra kom v 39+4 efter en cervix operation, gick längre än förväntat andra gången.
Oj, vilken skillnad! Vad var det för cervix op? Var det cerklage, eller ngt annat? Hade du sängläge resten av graviditeten?
Första barnet är fött 31+3
Andra barnet 37+0
Mitt första barn, min son, är född i v.36+4.
Mitt andra barn, en tjej, är född i v.34+6.
Själv är jag född i v.28. och nu har jag hunnit att bli hela 34 år.
Födde första sonen i v.29+1
Andra kom 39+6, efter hotande förtidsbörd sedan v. 24 och fem veckor på sjukhus med sängläge. Gick sedan från v. 32 tills han kom (med bara en episod av sammandragningar som stoppades upp i v. 33+1) utan känningar. Var dock sjukskriven HELA graviditeten och gjorde inte ett dugg under den tiden. Konstaterades att jag har cervixinsufficiens och om jag blir gravid igen kommer de sätta cerklage så fort det går.
Picazzo94, hur konstaterades det att du har cervixinsufficiens? Var det för att det var hotande förtidsbörd i v 24 med andra barnet, efter att första kom prematurt? Får jag fråga vad du hade för "symtom" när du blev inlagd för hotande förtidsbörd? Var tappen mkt påverkad? Så otroligt häftigt att du lyckades gå ändå fram till v 39+6 ändå!!
K H, grattis till att du redan hunnit bli 34 år! Har du märkt av några "men" av att vara prematur? T ex att du trots att du är 34 både ser ut och känner dig som 25?