• onelovetwohearts

1 månad, förkylld och nästan feber!

Har en 1 månaders bebis hemma som har blivit förkylld. Hennes underbara men snoriga dagis storasyster har nyst och hostat på henne. Stackars dessa småsyskon, vad de får stå ut med=)

Iaf, vaknade i morse av en fruktansvärt snorig liten tjej med temp på 37,9 så nästan feber. Vi åkte till barnakuten men fick åka hem ett par timmar senare. Då sa de att vi skulle komma tillbaka om hon fick feber över 38.

Jag vet faktiskt inte var jag vill komma med detta inlägg. Kanske bara skönt att höra fler föräldrar med riktigt små barn som också har/är med om detta.
    Man är ju så rädd om sina små liv.

• Svar på tråden 1 månad, förkylld och nästan feber!
  • SFHelen

tycker att ni ska åka tillbaka om ni inte får ner tempen. är ju så nära feber. de minsta dem kan göra är att ta ett test på bebisen.

Detta med egna erfarenteher.
    När min son va nyfödd åkte vi till barnakuten för att han va så snorig och lite dålig. Gjorde inget test på honom då.
    Sökte igen två dagar senare o då vart vi akut inlagda på infektion när blodprovet var klart.

Så de jag vill ha sagt, stå på er! ni känner ert barn bäst.

• onelovetwohearts

Doktorn tittade på henne och undersökte henne och under tiden vi var där var tempen på väg ner. När vi gick där i från var tempen på 37,6. Det var då doktorn ville avvakta. Nu är tempen nere på 37,2.

Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag sitta med tempen i högsta hugg och kolla den i flera dagar hur ofta som helst.

• onelovetwohearts
    SFHelen skrev 2009-12-02 16:21:57 följande:
    tycker att ni ska åka tillbaka om ni inte får ner tempen. är ju så nära feber. de minsta dem kan göra är att ta ett test på bebisen. Detta med egna erfarenteher. När min son va nyfödd åkte vi till barnakuten för att han va så snorig och lite dålig. Gjorde inget test på honom då. Sökte igen två dagar senare o då vart vi akut inlagda på infektion när blodprovet var klart. Så de jag vill ha sagt, stå på er! ni känner ert barn bäst.
    Var din son också bara snorig?
    Vad gjorde dem med honom på infektionen och hur länge var ni där?

Stackare man blir så ledsen när de små liven är dåliga.
  • SFHelen
    onelovetwohearts skrev 2009-12-02 18:06:12 följande:
    Var din son också bara snorig?Vad gjorde dem med honom på infektionen och hur länge var ni där?Stackare man blir så ledsen när de små liven är dåliga.
    nej han va lite värre, han va snorig och hes och lät slemig i andningen första gågen vi var in, så han fick andas koksaltlösning 2 ggr sen fick vi åka hem

andra gången vi var in så var han snorig, hes, tuuung andad, trött och orkade inte äta.

dem trodde att han hade åkt på rs eller den nya sjukdomen som gick på sjukhuset som jag inte kan bekningen på den men de är liknande rs. Han kunde inte syresätta sig själv ordentligt så de vart syrgas, nålar o hla kittet med undersökningar av både lungor o hjärta, inge fel på de. Anledingen till att deminte vet vilken infektion han hade var för att när dem väl fick dit nålen (efter 13 stick) ville dm inte rikera att kärlet skulle gå sönder eftersom medicinen skule in där och ville inte behöva sticka om utifall att.

fick ligga in 7 dagar innan vi fick åka hem igen.
Svar på tråden 1 månad, förkylld och nästan feber!