• Violina9

    Hur mycket skall man orka?

    Jag är alldeles ny här på denna site m det verkar som om det finns mycket info att hämta här! Jag o min make har försökt att iaf aktivt få barn i 1 1/2 år nu, men utan resultat. Jag börjar bli till åren m jag hade aldrig trott att det skulle vara några svårigheter att bli gravid. Hur som helst så gjordes det en utredning här hemma i Göteborg o enligt den gynekologen vi träffade så var mitt AMH-värde alldeles för lågt för att man ens skulle försöka att ge sig in i en sk provstimulering...är det ngn här som råkat ut för samma sak? Har Du några erfarenheter av AMH? Skulle i sådant fall vara tacksam för om Du kunde ev dela med Dig erfarenheter o så...Kram från ett kallt m dock gnistrande Götet - i alla bemärkelser

  • Svar på tråden Hur mycket skall man orka?
  • Vitsippa75

    AMH-värde vad är det för något? Det kan jag inte komma ihåg att jag har gjort. Är det en rutin som följs innan man påbörjar en ivf-behandling?

    Vi har kämpat i fyra år utan resutat. Har gjort 5 insättningar.

  • auo

    jadu tror mig man orkar mera än så . jag har genom gott et eländet och fotfarnade inte lyckats en enda gång att bli gravid. vårt resa började nu snart 2.5 år sen . vi hade vart ihop typ 6 månader och vi visste på en ång att vi vill ha barn ihop. vårt läkare gjorde massor undersökning på mig och på min man och sen skickades oss vidare till huddinge . min man har globozoolspermie och jag pco . jag produserade inga ägg utan hjälp . eftersom jag har pco var jag kraftit i övervikt och huddinge vägrade hjälpa oss . så att jag va tvungen att göra gastric bypass. efter 9 månader kämpandet kom jag med min vikt så långt att vi fick börja vårt första försöket. det va i år i september . allt va bra tills äggplock . hadde massor fina ägg men dom väntade för mycket och allt försvann . fick ut bara 4 ägg . 3 omogna 1 befruktades inte . oki vi tänkte att ska ta det lungt vi lyckas nästa gång . eftersom min man har felt i sprema . då gör dom icsi till oss. slutet av september åkte jag in akut i sjukan . var tvungen att oppas därför att min tarm hade flyttat sig felt och hade fått interntbråck. hade sånt värk att jag trode att skulle dö . samtid jag misstänkte hela tiden att har problem med gallan men ingen läkaren lyssnar ju dom trodde att ja tänker för mycket . en vecka i sjukan fick jag komma hem . två dagar senare fick jag hemska värken igen . och direkt efter mat .ringt till min man att vad ska jag göra det är illa igen. men det gick över . 4 dagar senare åkte jag in igen . akut. klarade inte det med min värk. då fattade dom att jag hadde hela tiden rätt det va gallblåsen och stenar . 2 op . och nu i december innan jul gjorde vi vårt andra försöket . allt gick bra tills äggplock . vi fick 12 ägg . 5 omogna 7 perfekta . men ingen av dessa befruktades inte . nu har kommit ut att vi kommer inte får barn alls . det vad vi har önskat till oss frpn dag ett när vi träffades kommer inte vi får aldrig. oki vi har en försök kvar och hoppas att då vi lyckas . men man ska inte ta nått för givet heller .

    min svar på frågan... japp man orkar massor .. allt vad inte dödar gör bara starkare ..

  • dorry

    auo, beundrar hur stark du är och håller med dig helt. Tyvärr är inte världen rättvisa på något sätt och vissa måste bara lida mer än andra men man orkar mer än man tror.
    Vi har gått igenom en hel del också och ibland när man finner sig i det värsta och man tror att man inte orkar mer, då gör man det ändå dvs orkar mer skit som kommer.
    GE INTE UPP, KÄMPA PÅ!
    Det är bra att du vill prata om det, det kan hjälpa och du inser att det finns en massa andra som har samma problem och även värre.

  • auo

    japp .. men dom ger tid att fixa sig . och sen tar fallet upp igen  allt kämpade ska lönar sig .. tro mig jag vet vad jag pratar . i vårt fall har det lönat sig helt och hållet . till vårt bröllopsdan fick vi se vårt lilla bönans hjärtat att slå . kunde inte tro att det allt ska gå till slut bra . fast vissa får lätt allt men vissa får kämpa .. 

Svar på tråden Hur mycket skall man orka?