bvc solna
Jag ska ha en liten tjej i januari, och det är dax för mig att bestämma mig vart jag ska gå på bvc,.
Idag går jag på mama mia kista, då jag inte har bra erfarenhet av mvc i solna. Men hur är BVC i solna? Någon som vet?
Johanna
Jag ska ha en liten tjej i januari, och det är dax för mig att bestämma mig vart jag ska gå på bvc,.
Idag går jag på mama mia kista, då jag inte har bra erfarenhet av mvc i solna. Men hur är BVC i solna? Någon som vet?
Johanna
Jag tycker att BVC i Solna är jättebra. Stort och fräscht, ligger bra till och trevlig personal. Har inget att klaga på
Jag kan också bara ge plus till BVC Solna, men å andra sidan har jag inget annat att jämföra med. ;)
Har en bra sköterska på Solna BVC så jag är nöjd. En del andra verkar väl lite... gammelmodiga kanske. Men dom kanske är bra dom också, det är mer en fördom jag har efter att ha haft en av de äldre som vikarie.
Delar din åsikt angående Solna MVC dock. Gick där med första barnet och det var mer än lovligt rörigt. Bytte MVC med andra barnet.
Blir lite nyfiken på vad du har för dåliga erfarenheter av Solna MVC. Om det är för privat så behöver du självklart inte svara.
Visst kan jag dela med mig av det. ´jag var inskriven där vid min första graviditet. Den bm jag hade då talade om att jag hade helt fel tankar när jag funderade på att göra nupp test. Lite smått nerverderande. Hon pratade också om att jag inte fick gå upp så mycket i vikt, (ca 8kg övervikt) samt att då jag redan kände av fogarna lite så var hon mycket posetiv till rekomendera sjukskrivning. (hon kändes lite gammelmodig, följde ett papper, och inte så personligt)
Sen slutade den graviditeten med att jag på nupp testet (privat på mamamia) så såg de att fostret vad dött, och att jag då skulle vända mig till min mb, när jag ringer dit frågar de när jag förklarat vad som hänt,,, vad vill du att vi ska göra åt det, vill du boka tid att prata med någon. Jag förklarar då gråtande att näääää jag vill bli av med det döda fostret i min mage,, men det kunde de inte hjälpa mig med, utan rekomenderade att jag ringde sjukvårdsupplysningen.
Hmmm, blev långt,,, men det kändes lite för mycket pekpinnar och så ska det vara, ihop med en stor skopa nonchalans.
Mama mia är enligt mig nu tvärt om,, de hjälpte mig då, och de har även lyssnat på vad jag känner och vill, och gjort allt för att jag ska känna mig lugn.
Är pga detta lite rädd att byta tillbaka till solna, och det eventuella gammelmodiga tänket som kan finnas där.
Men det vore skönt att kunna gå dit, istället för att ta bilen,.
johanna
Hej!
Låter som min historia gällande MVC i Solna. MVC tanten sa ät mig att tänka på vikten när jag hade 23 i BMI och var gravid ??!!
Samt när jag kom för jag var orolig för att jag blöde svarade de mig att det inte är mycket de kan göra om jag skulle få missfall.... Åkte till en gynekolog som sjukskrev mig i en månad för att moderkakan satt så lågt.
Gällande BVC är jag positiv samt att det är skönt att ha det nere i Solna centrum, man kan alltid slinka förbi om man känner sig orolig över något.
Lycka till med allt ;o)
Oj, stackare! Snacka om oproffsigt bemötande! Förstår verkligen att du inte vill gå tillbaka dit. Har du hört av dig till dem igen och klagat (via brev eller så). Tycker gott de kan få tänka till lite.
Själv bokade jag tid där för att sätta in spiral. Den BM som skulle sätta i den var verkligen brysk. Hon fipplade också en del och fick göra om det flera gånger innan den satt. Det gjorde skitont! Hade sedan konstant ont i ca 2 veckor, värst på nätterna. När jag ringde dit så suckade den BM jag pratade med och sa att om jag så gärna ville så kunde de titta på mig men det var säkert inget fel. Till slut blev det lite bättre så jag släppte det. Sen blev det värre igen och då ringde jag igen. Återigen nonchalant bemött. Så jag gick privat och gjorde ett UL. Visade sig att det inte fanns någon spiral där! Fick remiss till röntgen och då hittade dom spiralen i magen! Den hade vandrat ut via livmodern ut i magen, som tur var hade den inte hamnat i tarmarna. Därför hade jag haft ont. Så det blev att operera ut den.
Så - nu blev min story ännu längre. Jag har klagat hos MVC i efterhand och den BM jag pratade med var ganska ödmjuk i alla fall.
Hej!
Efter att ha läst era berättelser är jag jättenöjd med mitt beslut att gå till BB-Sthlm istället för MVC i Solna.. Och då hade jag en rätt knepig graviditet, hade inte orkat med pekpinnar och otrevligt bemötande.
BVC däremot är bra, lätta att få tag i, enkla att ha att göra med och stöttande när det gäller. Men som nån annan sa, jag har inte så mycket att jämföra med och min tjej är bara 9 veckor.. :)
Gick också på MVC solna... Jag har ett BMI på 21 och hon snackade också en massa om att jag inte skulle äta för mycket/för onyttigt mm. Visst, jag gick upp 20 kg men 4 mån efter BF var de borta.
Sen när jag skulle dit på efterkontroll så var hon för det första ca 15-20 min sen. När jag väl fick komma in så blev det bara att vi pratade på om min son, första bebistiden mm, sen sa hon helt plötsligt; Nej, nu måste vi bryta här. Då hade vi inte pratat någonting om min förlossning. Jag ville inte säga nåt då men jag blev jätteledsen. Jag hade många frågor och ville gärna prata om den!
Visst, det är en mottagning för gravida, men jag kände att jag inte var vatten värd så fort min bebis hade kommit ut. Då var det liksom adjöss och hej då.