Media markt vägrar ge oss en ny diskmaskin!!! Lååångt.. =)
Jag blir så galen så jag tror jag spricker snart...
Vi köpte en diskmaskin på Media Markt för ca 1 månad sen.
Vi tog dit en elektriker som kopplade in den i måndags för 2 veckor sen. När jag startade maskinen för att kolla så att den fungerade så startade den, men efter nån minut så började en massa lampor att blinka, och enligt instrukti0nsboken så var det nånting som var fel.
Vi ringde till media markt dagen efter och sa att det var fel på våran maskin. Då fick vi ett nummer till deras reparations nissar.
Vi ringde hela dagen till dom och tillslut så svarade dom. Dom sa att dom hade väldigt mycket att göra och att dom inte visste om dom skulle hinna kolla på den under veckan.. Efter mycket ringande och tjötande på dom så kom dom på fredagen och tittade på den. Då hade sambon tagit ledigt från jobbet.
När dom kommer dit så säger dom att det är något stort elfel på den och att dom måste kontakta tillverkaren för dom hade inte sett något liknande förr.
Måndagen veckan efter gick och ingen hörde av sig.. På tisdagen så ringde vi till reparatörerna och frågade om det hade hänt något.
Då skulle dom vara tvugna att beställa in en massa reservdelar till diskmaskinen och att det skulle ta ett bra tag innan dom kom.
Vi tröttnade och åkte med maskinen till media markt igen och förklarade att vi ville ha en ny maskin eller pengarna tillbaka.
Dom vägrade ta emot maskinen, men efter mycket om och men så fick vi lämnat den där och dom skulle kontakta reparations killarna om att den var där.
Veckan gick och i måndags fick vi ett samtal från rep. killarna som undrade om det hade hänt något ännu? Dom hade inte hört nånting från media markt.. Killarna åkte och hämtade maskinen igår, och sa att dom ännu inte fått in några delar..
Idag så åkte sambon till media markt igen med ett utdrag från konsumentverket omo att vi har rätt att få en ny vara eller pengarna tillbaka om den inte kan lagas inom en skälig tid (ca 1 vecka).
Och det har gått 2,5 vecka sen vi anmälde felet.
Media markt vägrar att ge sig och vill inte ge oss en ny maskin...
Jag blir så j-vla förbannad så jag vet inte vad jag ska göra..
Kan man inte skriva till tidningen eller nåt? Såhär ska det ju inte vara..
Funderar på att skicka en stor räkning till dom för städhjälp.. Det är ju inte kul att ställa sig och diska när man har köpt sig en diskmaskin, och den inte fungerar.. =(
Vad ska man göra??
Blir kanske lite rörigt.. =)