• MiaW

Hudproblem under amning

Hej, har stora problem med utslag, torr hud och finnar i ansiktet under amningen. Har en son som är sex månader och har haft dessa problem under några månader. Är det hormonerna som spökar? Är det någon som har några råd att ge? Det börjar se för hemskt ut

• Svar på tråden Hudproblem under amning
  • Sannlycke

Inga råd men ett igenkännande..hade också sådär när jag ammade, vissa påverkas mer av hormonerna än andra. Jag slutade amma efter tio månader och nu e jag mig själv igen Men det borde finnas nått att göra... hoppas någon annan vet.

• Delfinen

Samma här... har psoriasis (i hårbotten i stort sett bara) och lider inte nämnvärt av det normalt sett. Men nu sedan jag fick min flicka i augusti och ammar fullt så kan jag lova dig huden är torr. Jag har mkt mer besvär ihårbotten, och får som eksem ner i hårfästet och lite ner i ansiktet.. veeeerkligen inte kul. Min hudvård jag arbetar med och använder funkar guld i ansiktet sedan 2 år, men nu får jag ta till ännu mer produkter. Däremot har jag INGENTING som funkar i hårbotten.. försökt med alla schampon och grejor, och det mesta funkar okej - ett tag.
    Det enda du kan göra är;

-Dvitamin!!
    -Solljus varje dag när det går!
    -Drick rejält!
    -Rengör & smörj in dig varje dag!

Svar på tråden Hudproblem under amning