Tesserese skrev 2009-12-03 20:46:23 följande:
Tack för dina
tips.Nu är det ju så att han bor mest hos sin mamma och är hos oss varannan helg, så vi har ju inte så mycket tid med honom, helgerna går ju så fort och barnen vill ju umgås med sin pappa då dom ses så
lite.Vi tänkte ju som så att det kunde ju vara bra att hitta alternativ till att lära sig än att bara sitta och läsa i böcker och kunna göra något på lite egen hand. Spelar spel gör vi rätt ofta, men eftersom han tycker om data/tv-spel tänkte vi att det kunde ju vara bra att hitta nått som han kunde sitta med om han vill göra nått själv.Så det jag är mest ute efter att få tips om är program till datorn alternativt som tv-spel.
OK, då förstår jag! Håller dock fast vid att det är bra om ni kan låta honom läsa för er varje dag han är hos er - då kan ni ju riktigt slösa med beröm om hur mycket bättre han blivit sedan sist ni sågs!
TV-spel som övar läsning tror jag är svårt att hitta, men när det gäller datorn kan ni som sagt kolla på Kalle Kunskap och Josefin. På SVTs sida kan man också hitta lite spel, tex om djur, där man får läsa lite.