Hjälp! nu har jag blödit i 9 dagar!!
Ja nu har jag haft mens eller blödning eller vad man skall säga i 9 dagar!! vad är det för fel???
Kan det verkligen vara normalt?
Äter minipiller....
Ja nu har jag haft mens eller blödning eller vad man skall säga i 9 dagar!! vad är det för fel???
Kan det verkligen vara normalt?
Äter minipiller....
visst kan man ha 9 dagars mens. Är det första mensen efter du fått barn? Eller hur långa har du haft tidigare? Blöder det lika mycket hela tiden?
Brukar du ha regelbunden mens annars? Har du precis börjat med dina mini-piller? Hur många dagar blöder du normalt?
Om du äter minipiller tror jag inte det är helt ovanligt med förändrade blödningar. Ring din bm och fråga om råd i morgon. 9 dagar är inget ovanligt men har man inte det i vanliga fall så kan det verka konstigt. Själv har jag alltid mens i 7-8 dagar.
Har aldrig haft mens i mindre än 11 dagar så det låter ganska ok.
Jag har ätit minipiller exlutena i några år nu, kanske 4-5- år till och från, har fött 2 barn mellan också.
Jag har alltid tidigare varit helt utan blödningar med exlutena men nu senaste månaderna har jag börjat blöda. har haft oftare o oftare blödning.
Började med dem förra hösten efter mitt andra barn och fram tills för 2 månader sedan har jag inte haft nån mens alls, så det tog typ 16 mån efter min andra förl. för mensen att komma. och nu blöder jag ju hela tiden nästan!
Jag äter också Exlutena. Fick barn för 18 månader sedan och avslutade amningen för ca tre månader sedan. Blödde av och till (typ 7-8 dagar blödning och lika länge uppehåll och så började det om) i två och en halv månad. Blödde mycket under alla dagarna också. Var på väg att bli knäpp, men så slutade det och nu efter ytterligare tre veckor så har jag fått som vanlig mens.
Låter som vi har ungefär samma erfarenheter, tyvärr.
Igår hade jag ingen blödning alls, efter dessa 9 dagar med mens/blödning, var såå glad men idag NU satte det igång igen!! från ingenstans kände jag hur det börja rinna, va fan ska det verkligen vara såhär!!??
Funderar på att helt skippa pillerna och se vad som händer....
Börjar bli nojjig att nåt allvarligt är fel med mig!
tag kontakt med din BM på måndag. Jag tror inte det är något allvarligt fel men det är nog bäst att kolla upp. De gånger jag haft långa blödningar har det alltid varit en cysta inblandad men jag tror mer på att det är dina p-piller som ställer till det. Men det kan som sagt vad bara en läkare eller barnmorska ställa diagnos på, så kontakta dem i nästa vecka.
Ja, imorn blir det att ringa GYN, för om jag vill göra ett ultraljud över livmodern så hon nog min BM inte det!