• meya

Nån som har spelregler till "The Amazing Labyrinth"?

Mamma håller på och inventerar spelförrådet inför julen och hittade det gamla spelet "The amazing labyrinth". Dessvärre hittade hon inte spelreglerna, och vi kommer inte ihåg hur det var... Nån som kan hjälpa oss att hitta dem på svenska?

• Svar på tråden Nån som har spelregler till "The Amazing Labyrinth"?
  • Hemlig76

Jag har dem och hjälper Dig gärna! Men har inte riktigt tid just nu..

Återkommer!

• Hemlig76

Då ska vi se..

Jag har inte de riktiga reglerna med mig, men kan spelet i huvudet. Hoppas det är ok!

Spelet går ut på att genom att skjuta brickorna åt olika håll och skapa sig vägar fram till de olika symbolerna.

Dela ut spelkorten till deltagarna. Lägg upp brickorna på spelplanen, helt utan att tänka, de ska hamna hur som helst. 1 bricka bli över, det är den ni börjar knuffa med.

Ställ ut spelpjäserna. När det är din tur tittar du på kortet och lokaliserar det på spelplanen. Du ska nu genom att använda den överblivna brickan skjuta en rad med flyttbara brickor åt något håll och på det sättet ändra vägen fram till symbolen.

Du får bara knuffa en gång, sen är det nästa spelares tur. Efter att Du har knuffat så ska du flytta din spelpjäs, om Du vill. Du får inte flytta pjäsen innan Du skjuter och Du måste alltid skjuta brickorna.

Det är inte ok för nästa spelare att direkt knuffa tillbaka brickorna i motsatt riktning som Du knuffade.

När Du gått till Din symbol vänder Du på det kortet och tittar sedan på nästa för att ta Dig till den istället.

Vinnaren är den spelar som fört hittat alla sina symboler.

• meya

Åh, tack så hemskt mycket! Vi anade att det var nåt sånt... Men vad händer om man åker ut med kortet som knuffas ut? Får man ställa sig i "boet" igen då?

• Hemlig76

Ja just! Då hamnar pjäsen på andra sidan raden man blev utknuffad ifrån. Alltså på andra sidan spelplanen. Kan vara både bra och dåligt!

meya skrev 2009-12-03 15:27:30 följande:
    Åh, tack så hemskt mycket! Vi anade att det var nåt sånt... Men vad händer om man åker ut med kortet som knuffas ut? Får man ställa sig i "boet" igen då?
  • maximum

Detta spel är ju världens roligaste. Hade det som liten men som tyvärr är borta... Men en kompis till mig har det så vi brukar spela det när vi träffas. Skitkul ju

• meya

Ett jättetack för detta! Nu ska det spelas!
    Tussitassen, ja det är ju superkul och passar alla...

Svar på tråden Nån som har spelregler till "The Amazing Labyrinth"?