• FridaB09

Hur mycket kostade eran säng?

Ständigt nyfiken Hur mycket pengar tycker ni är värt att lägga på er säng (som vi faktiskt spenderar en tredjedel av våra liv i)?

I sängens kostnader räknar jag:
    - Sängram eller fötter
    - Madrassbottnar/ribbottnar/resårbottnar
    - Bäddmadrass

Men INTE:
    - Sängkläder
    - Täcke och kuddar
    - Överkast osv.

Jag kan ju börja med att avslöja att våran nuvarande Ikea-säng faller i den billigaste kategorin pga liv och ekonomi som studerade. I kataloger kan jag se sängpaket som kostar upp emot 50 000 eller mer, så nyfiken nyfiken

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kostade eran säng?
  • Kan inte bli bättre än såhär

Köpte ny för drygt ett år sedan. 53.000 kr Carpe diem

• Joggi

Madrass Jysk 7000
    Sängram ikea 2500

Världens bästa säng!

• ThisIsMe

Min säng kostade drygt 5.000:-

Sultan resårbotten ca 3.500:-
    Sultan bäddmadrass ca 1.500:-
    Sängben någon hundring

Jag är vääääldigt nöjd med sängen men kan absolut tänka mig att lägga mycket mer än 5.000 kr på nästa säng.

• Butterscotch

Den säng vi har nu köpte vi för fyra år sen ungefär, tror att den kostade drygt 10.000. Ingen stomme, bara madrasser på ben. Jag tror inte att jag någonsin skulle kunna med att lägga mer än 20.000 på en säng faktiskt, har väldigt svårt att se att kvaliteten skulle kunna vara sååååå mycket bättre. Men så är jag en snålis i själ och hjärta också, som sover bra redan i den halvdana säng vi har idag.

• Titrania

Tror vi la ca 6500 på sängram + boxmadrasser och en bäddmadrass till sambon. Ikea alltihop.

• alvaereva

vi har lagt ca 6000 på vår säng ink allt. är nöjd med den men har ändå planer på att byta till en hästens om några år.
    ett ex morsa hade en sån. kunde ofta smyga till hennes säng när hon inte var hemma, och ta en lur i den. helt magiskt skön!!

hahah, nu tycker ni nog jag är helt galen...

• LillYmer

Vår säng kostade 27000 kr och då fick vi nån slags rabatt på några tusen, en Lectus Europa blev det.

Har gjort slut på en ny Ikeasäng och en ny Jysksäng på tio år så jag tyckte att man kanske skulle kosta på sig nåt mer hållbart.

• HöstHäxa

Vår kostade ca 5000 kr
    Från Ikea och vi köpte resårmadrasser, bäddmadrasser och ben.

Svar på tråden Hur mycket kostade eran säng?