Med tanke på att CH inte har testat så kan man väl dels säga att det kanske finns en anledning till att hon inte gjort det, och dels att hon alltså inte har ett större hum om den frågan än någon annan. Snarare mindre.
Jag tror säkert att det finns människor som är prostituerade och _säger_ att de är lyckliga, men det innebär inte att jag tror på det. De flesta tror heller inte på att en heroinmissbrukare är lycklig, även om han påstår det.
Enligt den forskning som finns så kan man väl säga att det finns flera skälv till att kvinnor prostituerar sig:
* De måste ha pengar till droger (eller pojkvännens droger, eller så blir de drogberoende efter att de börjar sälja sig, bara för att stå ut)
* De behöver pengar av andra anledningar (och väljer att sälja sig än att gå ner till ett förnedrande samtal på soc tex.)
* de blir tvingade, tex. genom trafficing eller för att betala av skulder för droger
* De har utsatts för sexuella övergrepp tidigare, blivit slagna eller på andra sätt fått sin självkänsla skadad. de tycker inte att de är värda mera, och andra har redan gått över den gränsen med deras kropp, och när de då behöver pengar (eller vill ha mer) så är steget inte så långt. Skillnaden är bara för dem att den här gången så kan de få betalt när andra utnyttjar deras kropp.
Men de flesta människor vill inte framstå som ett offer, eftersom det är en extra böärda att bära i sig, och därför tenderar många att framställa det de gör som egna, frivilliga val. Hellre stå för att jag knarkar sönder mig än att gå med på att jag inte ens har kontroll över mitt eget liv. KÄnner vi igen kommentaren "JAg kan sluta när jag vill.."???