• Mymmel

Hur länge är det kul med babygym?

Vi har inte köpt något babygym till vår dotter som nu är fyra månader. Däremot har vi lånat ett (halvsnyggt). Jag är nu lute sugen på att köpa ett fint (för ca 500) och funderar på om det är värt att köpa ett nu eller om hon alldeles snart kommer att bli ointresserad. Hur länge tycker bebisar om att leka i babygym?

Man skulle förstås vilja köpa allt fint till sin lilla skatt, men det GÅR ju inte...

• Svar på tråden Hur länge är det kul med babygym?
  • MiaE

vi har en 10 månaders kille som leker med det "stående" nu... alltså han står och balanserar på det och drar i alla saker.

• anza

Min dotter tyckte det var som mest kul runt 4 månader. När hon var 6 ville hon inte alls ligga där längre.

• Bellans mamma

Min dotter är fem månader och tycker fortfarande att det är jättekul att ligga i bebigymet hon har nu lärt sig hur man plockar ner prylarna som hänger där och då blir det ju mycket roligare
    Dåremot så år babysittern inte lika rolig längre hon gör bara situps där hela tiden

• Peztis

När han lärde sig sitta upp så började han anvädna dem (har två olika) lite annorlunda. Det som är i plast kan man haka av grejorna och de är fortfarande ganska kul (han är 9 månader), särskilt den med spegel.

Babygymmet i trä (Brio) gnager han lite i kulorna på samt använder set som gåstöd emellanåt.

Varför inte köpa begagnat? Båda mina är begagnade och det är ju suveränt!

• Xara

Sonen höll på med det tills han började dra sig upp: då plockade vi undan det av säkerhetsskäl. Men sedan när han kunde gå ordentligt, blev det kul några månader igen: då sprang han runt med det, lyfte upp det i sängar, i badkar och försökte baxa in det i skåp och garderober... Men om jag var er, skulle jag satsa pengarna på något annat: det kommer så mycket som de har betydligt mer glädje av under mycket längre tid (typ Bobby-car).

• Lykiska

Vi köpte ett när killen var tre månader, och sen hade han jättekul med det i kanske två månader. Nu vid 6½ månader är det inte intressant alls...
    Har du ett lånat hemma så skulle jag säga att du ska satsa på nåt annat, ifall det blir tråkigt om några veckor så är det ju inte så kul att ha slösat bort de pengarna.

• Norpan81

mina barn har gillat det i ca 4-5 månader som "gym" sen har de blivit för rörliga för att stanna kvar under, men leksakerna är ju kul länge ( om de går att ta loss).

• Felixxmor

Min son har börjat tröttna på sitt gym nu, han e 4 månader. Den var kul i ca 2 månader. Nu e det gåstol som gäller.

• Mymmel

Trådstartare

Tack så mycket för alla tips! Jättebra att få lite råd!

• Leos och Vincents mamma

Våran son gillar det ibland..men han ligger aldrig still längre så han har inte så stor nytta av det.För nu rullar han runt hela tiden o ålar sig frammåt istället.
    Men den lilla stunden o när han väl ligger still så tycker han att det är kul.
    Han är nu 6,5 månad.

• väntar o längtar

Sonen (9 månader) tycker fortfarande att det är kul att dra runt på det i huset. Redan vid 5-6 månader så var det rätt tradigt att ligga där och pilla på lite prylar ovanför sig... Vid 6-7 månader tog vi bara fram det kanske 1 gång i veckan. Sen började han bara släpa runt det i huset som en stor ryggsäck.

Svar på tråden Hur länge är det kul med babygym?