• Idaar

Positivt graviditetstest och sen negativt ?

Hej!

Jag gjorde ett graviditetstest igår, Aco Preg test som visade sig vara positivt men imorse när jag gjorde ett till med ClearBlue så fick jag ett negativt. Hur vanligt är detta? Vad betyder det?

Blir förvirrad.

• Svar på tråden Positivt graviditetstest och sen negativt ?
  • The Black Lady

Tidigt missfall?

När skulle du ha haft mens?

• babyonboard

jag gjorde precis samma sak med samma tester för en vecka sen, var sen in på gyn pga andra orsaker och fick då via vag ultraljud veta att jag inte var gravid iaf.
    Så ibland kanske testerna kan fela, eller så är du gravid men inte har tillräckligt hög hcg nivå för at cb ska reagera, prova igen om någon dag!
    Lycka till!

• Idaar

Jag ska ha mens om 2 dagar, vet inte om det kan vara att jag testar förtidigt då. Men tycker ändå det låter lite knepigt att få ett positivt. Hade förstått om det var ett negativt och sen blivit positivt men tvärtom ?

• snappi81

Nu vet inte jag hur sant detta är men läste igår här på fl att preg ska tillbaka kallas för att dom gett felaktiga positiva resultat. Men somsagt vet tyvärr inte hur sant det är. Sök i dom gamla inlägg så kanske du blir klokare.

• Eva GW

Exakt samma för mig! Jag testade svagt positivt på Preg i början av veckan, men sen inte gravid när CB användes... Man blir så besviken.

• Idaar

Verkligen trist när det blir så. Men jag har läst jätte mycket om just Aco Preg nu och det finns inte för mycket positivt om det. Förstår då inte varför det säljs på apoteket?
    Nästan alla som skrivit om Aco Preg har fått felaktigt svar.

• Super

Jag testade också positivt igår ... Ska bli intressant och se om mensen kommer i morgon helt enkelt ...

• saraA88

tyvärr så kan preg ge falska utslag tråkigt nog . jag fick det o jag fick pengar tillbaka

• JimEve

Har varit med precis om samma sak själv denna vecka. Först svagt positivt på preg sen negativt på clearblue. Vi köpte ett 2pack clearblue och jag gjorde det andra idag några dagar senare. Och det var också negativt. Anser mig nu ej vara gravid.

• Idaar

Gjorde ett grav test imorse nu precis som visade negativt så ja, jag anser mig själv icke gravid heller.

• LilyMama

Preg är indraget av ACO, då de har visat felaktiga resultat.
    Man blir verkligen besviken på att betala en massa pengar på test som ljuger för en.

• JimEve

Fick mens nu på morgonen... Så jag är verkligen inte gravid. Helt sjukt att dem får sälja såna test! Nu har vi inte planerat nått mer barn på ett tag. Men tänker mest på dem som väntar och väntar köper ett sådant test och blir överlyckliga för att sedan får reda på att det inte alls stämmer.

• maem111

har fått tre stycken starka positiva med aco preg. o neg med clearblue och rfsu =( vi har försökt få barn jätte länge. o nu blir de så här =(((

• Super
    maem111 skrev 2009-12-04 11:04:43 följande:
    har fått tre stycken starka positiva med aco preg. o neg med clearblue och rfsu =( vi har försökt få barn jätte länge. o nu blir de så här =(((
    Men om dom är starka positiva , med rätt färg! Så borde det ju vara positivt ....
  • maem111

nej dom va falska =( har inte fått mens än men testat med massa andra test o dom är negativa :( aco preg ska dra in allas deras tester.

• Idaar

Förstår inte att dom ens finns kvar på apoteket. Jag tänker ringa till Aco Preg idag och säga vad jag tycker och hade gärna velat höra deras syn på saken. Har fortfarande inte fått mens men har gjort flera grav tester som visat negativt. Har ont i magen, känns precis som träningsvärk plus att den är sten hård längst ner. Var på ungdoms. idag men fick inget vettigt svar där heller. Trist!

• lisa889

Gjorde två grav test i fredags båda va positiva. Ett va cb och Ett annat jag ej minns namn på.. sambon och jag gick till gyn och Gjorde ultraljud. Han såg ingenting. Så gjorde ett nytt test ikväll Nego.. förstår inget? Har inte blödigt något i helgen eller haft ont I magen. .

Svar på tråden Positivt graviditetstest och sen negativt ?