• Annisens81

IVF:are, hur mår ni tjejer av sprutorna??

Detta är mitt första Ivf försök. Idag är det 6 dagen för mig med Gonal-F och andra dagen med Orgalutran. Kör den korta metoden.

Känner mig trött och hängig har huvudvärk och känner mig lite febrig. Ingen direkt hunger heller. Lite illamående och har en konstig olustkänsla. Efter första sprutan blev jag jätte yr och trött.

Hur känner ni er och/eller hur har ni upplevt det??

Bara lite nyfiken .

• Svar på tråden IVF:are, hur mår ni tjejer av sprutorna??
  • felisa

Körde även jag korta metoden, och fick väl inga biverkningar egentligen. Använde menopur och orgalutran. Dagarna innan äggplock kändes det lite konstigt i magen, helt sjukt att känna av sina äggstockar så fort man rör sig/sätter sig ner. Men sedan så fick vi ut 16 ägg med, så det var ju inte konstigt att det kändes

• felisa

Tja, eftersom min mans spermier inte är av bästa kvalitet, så befruktades 8 ägg på vanligt sätt och 8 med ICSI. Det visade sig då att det bara varICSI-äggen som hade befruktats (min mans spermier kan alltså uppenbarligen inte befrukta ägg, utan de måste sprutas in i själva ägget med en lite nål för att befruktning ska ske).

Vi har nu gjort ett färskförsök och ett FET, båda misslyckades Inväntar nu nästa FET (vi har två ägg kvar i frysen).

Sanrt dags för ÄP för dig då Hur känns det? Om jag ska skicka några lugnande ord, så kan jag berätta att jag tycker att äggplocket inte alls var så farligt. Låg mest och var hög på morfinet

• Frozen

Jag är på sprutdag 9 med Puregon och hittills har jag känt mig smått illamående då och då och brösten ömmar. Jag känner även av äggstockarna på kvällarna, som vid ÄL ungefär. De räknade till minst 16-17 äggblåsor idag så det är inte så konstigt att det känns antar jag. Tror jag är lite PMSig oxå men det kan ju ha o göra med att jag känner mig nervös för att det inte ska fungera.
    Vi kommer oxå att köra ICSI på hälften av äggen iaf, min sambo har bara 6% "ideala" spermier så det är nog inte omöjligt att de på plats bestämmer att göra det på alla ägg trots allt.

• strawberryshortcake

Jag ruvar nu men blev väldigt svullen och om i magen av gonal-f.
    Det värkte och jag kände mig som en stor ballong..
    De fick ut 24 ägg, varav 13 mogna.

• Annisens81

felisa: Som vi ska göra då. Min mans är inte heller så bra. Håller tummarna för er!! Tredje gången gillt .

Ja fyyy är så nervös. Var på VUL idag. Läkaren såg 8 äggblåsor som hade vuxit bra och några som var lite mindre. De ska växa till sig lite till innan ÄP. Ska tillbaka på VUL på måndag. Har en låg dos eftersom jag låg i riskzonen att bli överstimulerad.

Mikafikaa: Ja då är det inte konstigt att du känner av dem . Håler tummarna!!

strawberryshortcake: Oh vad spännande! Vad många du fick ut!! Vilken ruvardag är du på??

Svar på tråden IVF:are, hur mår ni tjejer av sprutorna??