• Dalkulla74

Barnstol att hänga på matbordet

Hej!
    Vi ska köpa en sån där barnstol att hänga på matbordet till vår son. Bordet vi har är nämligen i barbordshöjd även om det har 4 ben.

Naturligtvis vill jag köpa den bästa och säkraste och undrar därför om någon kan tipsa mig om märke och modell? Vill att den ska vara så hög som möjligt i ryggen.

• Svar på tråden Barnstol att hänga på matbordet
  • Lola Jämtland

Kolla upp hur många kilo de håller för oxå....

En annan idé kan ju vara att ge barnet en matstol med tillhörande bord.

• Dalkulla74

Lola: Jo, det hade fungerat om det inte vore för att vi har ett så litet kök. Skulle vi köpa en barnstol med tillhörande bord så behöver ju jag också en stol i lagom höjd och inte i barbordshöjd om jag ska sitta vid honom och mata. Tror även att han skulle tycka om att sitta bredvid oss i samma höjd då vi äter även om han bara sitter och leker med grejer på "stora bordet". Det där med vikten är viktigt för oss, Martin är 4,5mån och väger 8,5kg redan

• Nyfiken gul

glöm inte att kolla att ert stora barbord håller för den belastningen..... så det inte tippar eller välter menar jag.....

• Lola Jämtland

Jag vet inte om det funkar o hurdana stolar ni har men det finns ju nån variant av matstol som man fäster på en vanlig stol.....Dock tror jag att de passar lite äldre barn bäst...

• Dalkulla74

Nyfiken Gul: Ja, det har jag tänkt på. Det är ett tungt ekbord så jag tror det fungerar. Jag har testat att hänga mig där vi planerar att ha stolen och bordet rubbade inte sig då i alla fall.

• ebben

låter ju annars LITE "småfarligt" att ha en bebbe sittandes hög upp på ett barbord?! Även om stolen sitter fast............opraktiskt om inte annat när de växer upp o blir något äldre?

• Dalkulla74

Lola: Ja, jag har kikat på dom men tyvärr så är sitsen för liten på våra stolar och så är det nog som du säger att det passar till lite äldre barn än min son.

• maria81

Hej! Vi har köpt babyproffsens stol som man hänger på bordet och sedan skruvar fast. Den är vi supernöjda med. Den tål 18 kilo.

• Dalkulla74

Ebben: Bordet är 2dm högre än vanliga bord så det är inte jättehögt. Håller med om att det inte är så bra familjebord men vi köpte köksmöblerna innan den lille var påtänkt. Hade jag köpt nya möbler idag så hade det inte blivit samma möbler utan ett i vanlig höjd.

• Göteborgstjej

Vi har också Babyproffsens. Tyvärr funkar den inte så bra på bord som inte är jämna under, typ tvärslåer och sånt. Bordet behöver vara helt jämnt under nära kanten, svårt att förklara.. Men den kanske går på ert bord jag vet ju inte hur det är.

• jina

Har en av märket "Tigger". Suverän! Den passar alla typer av bord, även de med bred kant under. Stor och rymlig. Enda är ju att man får hålla rent en tygstol mer än en vanlig plastbarnstol som ju är lättare att bara torka av med våt trasa. Tror inte att den går att ta loss tyget på så jag är rädd att vi byter ut den snart mot en vanlig plaststol ändå

• Dalkulla74

jina: Var köpte ni den? Letar på nätet nu efter bild...

• Dalkulla74

Ska åka och köpa en stol idag. Blir förmodligen en Chicco. De har två modeller en som heter Hippo och en som till som jag inte minns namnet på nu men som inte har selen som Hippo har.

Min fråga är, är det värt att lägga några extra hundralappar på den som har en sele?

• jina

Våran "Tigger" har öglor till att fästa selet i. Köpte den av syrran. Vet att jag sett märket säljas på Nallens Leksaker i Uppsala

• Dalkulla74

Tack jina, jag har bara lyckats se Tigger på nätet på bild, inte i butik än.

Vi kom aldrig iväg i söndags så vi har inte köpt någon stol ännu.

Svar på tråden Barnstol att hänga på matbordet