• Mj1983

cykla med bebisen i bärsele?

Idag såg jag en mamma som cyklade med sin bebis i bärsele. Det har jag aldrig sett innan eller hört nåt om!

Nån som gör det?
    För eller emot?

Jag känner mig väldigt sugen! Älskar att cykla och längtar efter det. Man kan ju stå på huvudet om man inte är försiktig och skada bebisen även när man går med dom i bärselet!?

• Svar på tråden cykla med bebisen i bärsele?
  • April Mamma

Jag skulle inte cykla med barnet i bärselen...visst kan man ramla när man går..men risken att ramla när man cyklar är ännu större......

Hur får man på bebisen en cykel hjälm i selen?

• Mj1983

April Mamma skrev 2009-12-03 13:24:36 följande:

Jag skulle inte cykla med barnet i bärselen...visst kan man ramla när man går..men risken att ramla när man cyklar är ännu större......Hur får man på bebisen en cykel hjälm i selen?

Ja, det är sant!!! Tänkte jag inte på!
  • Rosenbarn

Skulle jag aldrig våga!! Däremot skulle jag rekomendera att köpa en cykelkärra och sedan montera fast bilbarnstolen.

Det är inte alla cykelkärror med bälte som går att använda men går att fixa säkert enligt cykelaffären- men måste ju vara en barnstol man kan ha utan bas.'

Har inte gjort detta själv men vet de som har de. I bilbarnstolen är de ju säkra när de åker bil (eller så bra skyddade man kan) så kan man på bra sätt fixa de i kärran man kan ju cykla med smått

• Linnea84a

nej det hade jag aldrig vågar, hua!

• Mj1983
    Rosenbarn skrev 2009-12-03 13:28:03 följande:
    Skulle jag aldrig våga!! Däremot skulle jag rekomendera att köpa en cykelkärra och sedan montera fast bilbarnstolen. Det är inte alla cykelkärror med bälte som går att använda men går att fixa säkert enligt cykelaffären- men måste ju vara en barnstol man kan ha utan bas.'Har inte gjort detta själv men vet de som har de. I bilbarnstolen är de ju säkra när de åker bil (eller så bra skyddade man kan) så kan man på bra sätt fixa de i kärran man kan ju cykla med smått
    SMART!!! Det ska jag göra! låter helt klart mkt säkrare...!!
  • Ogift Fru

Finns bra cykelkärror att köpa med babyinsats om man är väldigt cykelsugen. Chariot är ett märke och Nordic Cab ett annat, lite billigare.

Jag har själv cyklat med ett av mina barn i bärstol, men då var hon 8 månader och inte nyfödd.

• Mumin75

Jag funderade också på det där med bilstol i cykelkärran och har sett en som har det men sen läste jag att det även är cykelhjälms-lag för cykelkärror så hur löser man det? Finns det så små hjälmar?

• Ogift Fru
    Mumin75 skrev 2009-12-03 13:50:18 följande:
    Jag funderade också på det där med bilstol i cykelkärran och har sett en som har det men sen läste jag att det även är cykelhjälms-lag för cykelkärror så hur löser man det? Finns det så små hjälmar?
    Det finns riktigt små på tex Barnens Hus. Jag köpte största strl av den varianten och den passade precis min då 8-månaders som har normalstort huvud.
Svar på tråden cykla med bebisen i bärsele?