bästa matkassen hem till dörren??
ja vi funderar på att pröva och tänkte göra om era erfaranheter finns ju en hel del sånna företag nu = )
ja vi funderar på att pröva och tänkte göra om era erfaranheter finns ju en hel del sånna företag nu = )
ingen..
Jag bor i Lund och handlar nästan all mat online. Det är helt underbart och har hittills skett problemfritt.
Vi har köpt Linas matkasse vid ett par tillfällen och jag tycker den har varit jättebra! God och enkel mat men ändå lite annorlunda mot vad i alla fall vi brukar komma på.
Eller menar du typ storhandla och få det hemkört? Där brukar vi handla från Icas Nätlivs eller Coops variant. Ganska likvärdiga men jag föredrar kanske Coops om jag måste välja (de packar bättre, har fräschare saker och är trevligare när de kommer med maten).
hej ja vi har kört med vanlig mat hem sån man beställer själv utan recept från mataffären.se och är jättenöjd med de, men tänkte prova på sån kasse där man får recept med och jag bor i sthlm så det är lugnt men lite trist att de ej kör till andra.
Jag har bara provat en vecka med Linas matkasse, men det var väldigt god mat . Tog ett proverbjudande. Det har visst erbjudande idag också.
www.linasmatkasse.se/start.php
Här ser du hur en vecka kan se ut också (exemplet finns på deras hemsida också).
www.linasmatkasse.se/files/Veckoblad_LinasMatkasse_exempel_veckoblad.pdf
Middagsfrid finns ju oxå men jag har inte testat själv. Har funderat på att testa!
Årstiderna har vi testat, dem kör hem ekologiska grönsaker och frukt. Och så har dom en del annat man kan beställa.
Vi har nyligen provat www.mativeckan.se, ett liknande företag som middagsfrid och Linas matkasse dock med fler valmöjligheter. Man kan exempelvis få mindre kassar levererade dom levererar även frukt och dricka om man vill.
Vi hade middagsfrid innan med men Mat i Veckan tycker vi är bättre. Tror dock bara att dom leverar i Skåne..
Vi har ätsmart.nu och är jättenöjda. Där kan man även göra tillägg på frutkpsåse. Desstuom har de laktos- och glutenfria påsar.
www.atsmart.nu
Såg en trevlig jämförelse av matkassar där du kan se kostnaden per portion också, enklare att jämföra då
www.comparias.se/matkassar
Linas Matkasse har vi och vi är väldigt nöjda. Känns nyttigt och inspirerande. Man kan välja till att få frukt hem också om man är intresserad av det.
Hej,
Jag såg en betydligt nyare jämförelse av matkassar som jag tänkte tipsa om:
www.jämför.net/Matkasse-med-hemleverans
Det finns ju så väldigt många olika sorters matkassar idag, betalningsalternativ, leveransdagar, allergianpassningar m.m. Då kan det vara bra att läsa på om de olika leverantörerna innan man beställer.
Hälsningar kanpai
Vi har provat Tastelines matkasse och var halvnöjda. God mat men lite för många ingredienser för att det skulle vara enkelt, och också lite för avancerade smaker för barnen. Tyckte också attdet var för snålt med kött el dyl i förhållande till grönsaker och övriga tillbehör. Räckte inte till matlåda.
För tillfället tycker jag att det ser ut som att Linas matkasse och Middagsfrid är mest intressant:
Mycket beror ju förstås också på var i landet man bor om något matkasseföretag kan leverera i området.
/Kanpai
Vi har fått två kassar från MIddagsfrid och är väldigt nöjda! God mat, ganska lättlagat, fräscha råvaror och mycket ekologiskt, vilket är ett stort plus för mig.
Vi hade från Årstiderna när vi bodde i Sverige. Inte lika "förbestämt" som vissa andra men vi var hur nöjda som helst.
Har inte Årstiderna bara frukt och grönsaker? Vi pratar väl om "makassar" i denna tråd. Rätta mig om jag har fel om Årstiderna.
MVH kanpai
Med matkasse menar jag råvaror och recept för middagar hemlevererade till dörren, inte endast frukt och grönskar. Men jag tror vi båda förstått varandra :-P
Visste inte att Årstiderna också har matkasse!