• nuffis

Ullared - billigt?

Tänkte höra om det verkligen är billigt att åka till Ullared och handla om man bor ca 30 mil därifrån. Kan någon ge prisexempel på tex barnkläder. Vore intressant att veta för en ev. resa dit. Kanske är bra om man har med sig några tusenlappar dit.

• Svar på tråden Ullared - billigt?
  • GrönaDruvan
    nuffis skrev 2009-12-03 22:26:24 följande:
    Tänkte höra om det verkligen är billigt att åka till Ullared och handla om man bor ca 30 mil därifrån. Kan någon ge prisexempel på tex barnkläder. Vore intressant att veta för en ev. resa dit. Kanske är bra om man har med sig några tusenlappar dit.
    Lite prisexempel...

Body ca 40 kr
    Mysbyxor ca 30 kr
    jeans ca 80-90 kr
    Tunn långärmad tröja ca 30 kr
    3-pack strumpor ca 20 kr

Det är vad jag kommer ihåg av det jag handlade sist.
    Det är barnkläder i små storlekar.
    Det är riktigt billigt med barnkläder och leksaker. Mycket annat är väldigt billigt också, så JA, åk du 30 mil, för jag tror du tjänar på det.
  • Isobelle81

Jag kan dessvärre inte svara för vad barnkläder kostar men det är nästan omöjligt att inte tjäna in pengar. Jag har ca 20 mil till Ullared, enkel väg, och bensinpengarna tjänade vi in bara genom köp av schampo och balsam till mig. (De kostade 50% mindre per flaska än vad jag brukar betala) Vi handlar allt på Willys i vanliga fall och de tycker jag är billiga. =)

Notan hamnade på drygt 4000 och då köpte vi förbrukningsvaror till hemmet och personvård som har räckt i 9 månader.

• nuffis

Tack för era svar! Detta låter ju lovande faktiskt... har ju sett ullaredsserien på tv och jag tycker det verkar vara vansinne att folk handlar så mycket men det verkar ju vara lätt att göra det och dessutom tjäna på det!

• CarlHerman

Ja det är mycket som är väldigt billigt där. Vi har också runt 30 mil men det är ingenting när det gäller ullared, jag tycker vi bor nära! Bensinkostnaden sparar man in på ett kick.

• Faith84
    Ullared är RIKTIGT billigt och RIKTIGT bra! En body går på 20-30 kronor, pyjamas för 50 och jeans för under hundringen. Ett set med tjocktröja och mjukbyxor cirka 120.

Ytterkläder till barn är snorbilligt. Köpte en varseljacka-byxor för 250 kronor och en overall för 199. Och det är inga skitgrejer, utan ordentligt fodrade kläder.

Och leksaker.. wow! Köpte några grejer från fisherprice till exempel för 129 kronor. Var på barnens hus förra helgen och samma grej kostade 249 kronor. Det är fucking (ursäkta språket) halva priset. Jag lovar, du kommer INTE att ångra dig.

MEN; var förberedd på trängsel!

Lycka till! (åh, jag är så avundsjuk)
  • Faith84
    Faith84 skrev 2009-12-03 23:45:14 följande:
    Ett set med tjocktröja och mjukbyxor cirka 120.
    Men då var det "märkeskläder". Alfons Åberg.. =)
  • Jesster

Kan bara tillägga att vad gäller schampoo, body lotion, tvättmedel och allt sånt så är det samma märken som i vanliga affärer. Det är inga specialle billighetsmärken som ingen hört talas om

Just sådana saker brukar jag köpa massor av. Hårfärg också.

Den som söker han finner - www.google.se
  • snuttP

Jag tycker bådeock.. Schampoo mm kan du få för samma pengar på ex. ÖB. Vissa kläder är mycket billigare andra bara lite billigare.
    Leksaker samma där.. ibland är det stor skillnad andra gånger inte alls..

• BimBim o Knorrans Mamma

köper alltid våtservetter där med. 9kr pkt Ist för 27 på ica. Sen fisherprice leksaker. Tex little people bondgård 350kr. Här hemma kostar samma 500-650kr.

• mm m

ja det är billigt och roligt. men jobbigt. klart värt att åka dit!

• En helt vanlig mamma

Handlar du till barn kan du inte göra annat än att spara pengar. Allifrån regnskydd till barnvagnar, shampoo, leksaker, mokasiner, hansdskar, kläder, ytterkläder, sängkläder, jaa, allt är bra mkt billigare.

• nuffis

Detta låter väldigt lovande ju!!! Måste åka dit så snart jag kan för att tokshoppa =) tackar hjärtligt för alla rekommendationer =) När jag väl åker dit ska jag shoppa till en 3-åring och en liten bebis! Ska bli kul! Men först ska bebis komma ut (vilken dag som helst) och sen får man ju vänta ett tag efter det, så kanske blir en resa i början av februari eller nått... Men en fråga bara, de har inte mellandagsrea eller så, det verkar ju så billigt för övrigt menar jag...

• HjärterEss

Inte billigare än andra lågprisaffärer, ungefär samma priser. Typ ÖB.

• Scaniamamma

Visst att kanske öb är lika billigt på vissa grejer men för det första har dom inte samma utbud och verkligen inte samma kvalitet... ja menar ullared har mycket mycket mer vanliga märkes varor som är bra mycket billigare än här hemma.. Dom är också väldigt billiga på heminredning och textilier och häst/hund/katt grejer om man har djur. Vi handlar alltid hästgrejer typ täcken, borstar, grimmor, träns och liknande när vi är där. Så rekomenderar det verkligen.

• jakey

Mycket dyrare i år än förra...En del saker är jättebra och jag tycker det är en rolig dag att åka...men var där för ett par veckor sedan och tyckte inte riktigt det var värt det denna ggn...Jag gillar inte barnkläderna (förutom sockar underkläder och sånt) finns billigare och bättre här hemma nu med all reor som kommer...Leksaker däremot är mycket billigare!!!

• Helle333
    Du kan absolut SPARA pengar på att åka dit men som du säger är det bra att ha med sig några tusenlappar dit för att du ska spara på att handla där. Det finns mkt som är billigt och bra MEN det finns också saker som är dyrare där. Min ena kompis var där och köpte tvättmedel ända tills dem upptäckte att samma märke i samma mängd kostade tio kronor mindre där de bor. Däremot handlar dem barnkläder, leksaker, dvd, cdskivor m.m.m. på Ullared. Min dagmamma som jag hade som liten åker dit en gång om året och köper in grejer för ett helt år. Tex tandkräm, presenter och leksaker till dagbarnen osv.
  • snuttP

Jo det gäller att jämföra lite med vad det kostar hemma.. Som jag skrev innan, visst kan man fynda och komma billigt undan. Du kan ju ta med en lapp med priser hemifrån och jämföra.

Risken i Ullared är att man handlar mer än det man behöver. Köper saker som blir liggandes.. Vilket då gör det hela mycket dyrare..

Jag försöker åka när där är så lite folk som möjligt och skulle INTE ta med barnen. Så försök att få barnvakt..

• Marlean

Ja det är toppen att handla där, speciellt för småbarnsfamiljer, men då ska man inte handla lite utan så att resan betalar sig.

Svar på tråden Ullared - billigt?