• HarperSeven

Hur många språk förstår och/eller talar ditt barn?

Om ert barn förstår och/eller talar fler än ett språk berätta gärna vilka språk och på vilken nivå barnet kan språken.

Om ni har flera barn som förstår och/eller talar olika antal språk så kan ni svara efter det barn som förstår och/eller talar flest språk.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många språk förstår och/eller talar ditt barn?
  • HarperSeven

Ingen som vill berätta.

• fabiyola

mitt barn är 4 år kan tala två språk men förstår tre språk
    alltså hon kan tala ren Svenska och hennes modersmål är Tigrina och förstår ganska bra Amharja

• siamusen

Mina är tre-sprakiga âven om franskan är det starkaste just nu för den största. De förstar alla tre och använder alla språken men blandar rätt friskt just nu.

Franska, engelska och svenska är spraken.

• HarperSeven
    fabiyola skrev 2009-12-04 15:55:54 följande:
    mitt barn är 4 år kan tala två språk men förstår tre språkalltså hon kan tala ren Svenska och hennes modersmål är Tigrina och förstår ganska bra Amharja
    Hur lär hon sig de olika språken?
  • HarperSeven
    siamusen skrev 2009-12-04 16:09:18 följande:
    Mina är tre-sprakiga âven om franskan är det starkaste just nu för den största. De förstar alla tre och använder alla språken men blandar rätt friskt just nu.Franska, engelska och svenska är spraken.
    Hur lär sig dina barn sina språk?
  • siamusen

Filip 2 år skrev 2009-12-04 16:48:49 följande:

Hur lär sig dina barn sina språk?
    Fransk pappa och bor i Frankrike, svensk mamma som pratar svenska och engelska med dem. Pratar engelska med maken ocksa. Tvn är 2 sprakig ocksa.
  • HarperSeven
    siamusen skrev 2009-12-04 16:50:21 följande:
    Filip 2 år skrev 2009-12-04 16:48:49 följande:
    Fransk pappa och bor i Frankrike, svensk mamma som pratar svenska och engelska med dem. Pratar engelska med maken ocksa. Tvn är 2 sprakig ocksa.
    Går barnen på franskspråkig förskola/skola?
  • HarperSeven

Går barnen i franskspråkig förskola/skola? menar jag

• siamusen

Filip 2 år skrev 2009-12-04 16:55:48 följande:

Går barnen i franskspråkig förskola/skola? menar jag
    Nej, de gar inte pa förskolan alls. Sen ska de gå i 2 sprakig skola dock. Vet inte om det blir fransk-svensk eller fransk-engelsk ännu bara.
  • HarperSeven
    siamusen skrev 2009-12-04 16:57:44 följande:
    Filip 2 år skrev 2009-12-04 16:55:48 följande:
    Nej, de gar inte pa förskolan alls. Sen ska de gå i 2 sprakig skola dock. Vet inte om det blir fransk-svensk eller fransk-engelsk ännu bara.
    När pratar du svenska och när pratar du engelska?
Svar på tråden Hur många språk förstår och/eller talar ditt barn?