• JuliasMamma87

Ersättning för ärr på magen?

Är det någon här som vet om man kan få ersättning för ärr på magen?
    Jag gjorde en akut gallstens operation för 4 år sen och ärret är kvar, inget jag gillar direkt då det syns väl.
    Kan man få ersättning fast man skrev på papper om akut operation och att det har gått 4 år?

Snälla vet ni så svara gärna!

• Svar på tråden Ersättning för ärr på magen?
  • Isobelle81

Jag vågar inte lova dig att du får det men jag är ganska säker på det. Man kan begära ersättning så långt som 10 år efter om skadan är anmäld till försäkringsbolaget. Årtalet är jag säker på så länge de inte ändrat något de senaste 2 åren.

Jag själv anmälde en skada ca 4-5 år i efterhand, till mitt försäkringsbolag, när jag hade gjort mig illa på jobbet och fick ett fult ärr i pannan. Fick en trevlig peng för vanprydande ärr.

Ring ditt försäkringsbolag så fort du kan och prata med dem. De vet precis vilken blankett du skall fylla i och vilka uppgifter som skall skickas med =)

• sri

det beror på vilken försäkring du har, min sambo har oxå tagit bort gallan och han fick ingen ersättning för vi hade inte rätt försäkring

• L J K

Fasen där sa du nåt, det har inte jag tänkt på, jag gjorde oxå en gallstensoperation men för 2 år sedan ett av mina ärr är "utbuckligt" och jätte fult. Kanske kan man få nåt för det då... Jag är försäkrad genom folksam (kommunal) ringer jag dit bara?

Svar på tråden Ersättning för ärr på magen?