• adrenalin

Långa ögonbryn

Jag kan störa mig på att mina ögonbryn är långa och ostyriga. Det spelar ingen roll om jag försöker stadga dom med hårspray eller nåt... Hårstråna är liksom långa och lägger sig neråt så ögonbrynen ändå ser helt vildväxta ut.

Kan man göra hårstråna kortare på något sätt? Typ ta en trimmer och köra över pannan?

• Svar på tråden Långa ögonbryn
  • AnnaGBG

Du kan toppa dem Kamma dem uppåt och klipp av jämnt, kamma sedan neråt och gör samma sak. Det bästa vore dock att göra det på någon salong första gången, så kan de visa dig.

Jag klipper alltid mina.

• Miss K

ta en liten sax och klippa till det kanske ?

• Miss K

oj höll på skriva mitt tror jag när AnnaGBG svarade - där har du ju bästa svaret ifrån henne :o)

• adrenalin

nej men salonger brukar ta betalt. ta betalt = inte bra
    har de vanlig klipp-sax?

låter som nåt för mig faktiskt. spelar ingen roll om jag noppar dom till en smal rand bara dom ser ändå centimetertjocka ut :)

• AnnaGBG

Ja, de har vanlig klippsax eller en minisax, typ nagelsax. Ja, förvisso tar de ju betalt men det kostar ju inte mycket att gå och plocka ögonbrynen EN gång Vad kan det gå på...ca 250 kr eller nåt och du gör det ju själv sen, så det blir ju en engångskostnad.

Annars kan du komma förbi, jag gör det gratis åt dig.

• Miss K

Det är nog säkert lättare med någon mindre sax skulle jag tro !

• AnnaGBG

Och ju smalare du plockar dem, desto spretigare blir de och de är långa. Det brukar INTE vara en vacker syn

• Miss K

Och det är klart du kan göra det själv - ta det bara försiktigt så du inte tar för mycket :)

• Miss K

Och det är klart du kan göra det själv - ta det bara försiktigt så du inte tar för mycket :)

• AnnaGBG

...spretigare blir de OM de är långa... skulle det stå.

Svar på tråden Långa ögonbryn