Student och lån?
Hoppas jag lagt denna trådn rätt nu, är det fel så säg till.
undrar bara om någon här vet om man får ta ett billån på ca 160.000kr om man är student? är över 20 och utan betalningsanmärkningar..
tacksam för alla svar!
Hoppas jag lagt denna trådn rätt nu, är det fel så säg till.
undrar bara om någon här vet om man får ta ett billån på ca 160.000kr om man är student? är över 20 och utan betalningsanmärkningar..
tacksam för alla svar!
Nej, finns nog inte en enda bank som beviljar det. Studielån är ingen direkt inkomst att hurra för och att betala av ett lån i den storleken handlar om några tusenlappar minst per månad i kostnad.
Nej, du får vänta tills du har ett jobb.
Jag vet folk som fått villalån då de varit studenter, men då har de ofta haft rätt så välbetalda extrajobb.
Vi fick beviljat vårt byggkreditiv för att bygga huset när jag fortfarande studerade, dock hade jag arbetat innan och en sambo med vettig lön. Har man medsökande så kan säkert någon bank bevilja, men är man ensamsökande med bara studielånet som inkomst så är det kört.
Du har inte skrivit någonting om inkomst - tjänar du bra? Då är det inga problem. Då jag var student hade jag en årsinkomst på ca 200.000kr (som ett exempel, många bara antar att studenter lever på studiemedel!).
tack för alla svar..
jag har lite mer än 20.000 i månaden efter skatt..
tog den summan ara för att de e de högsta jag betalar för en bil.. har inte börjat leta efter någon ännu så vet inte vad det blir för bil.. ville bara veta först om det ens är lönt o titta på de "dyrare" bilarna med tanke på lånet..