• Sunblast

Försenad med medlemsavgift till akassa

Hur tuffa är akassorna idag på försenad akasse avgift.
    Jag missade inbetalningen som skulle varit inne i lördags men betalade den i dag torsdag, är livrädd att jag är utslängd samtidigt som jag fick varsel idag :s
    Jag är med i handels.

Någon som glömt att betala i tid, hur har det gått?
    Tacksam för snabba svar.

• Svar på tråden Försenad med medlemsavgift till akassa
  • Zara87
    Sunblast skrev 2009-12-03 22:58:44 följande:
    Hur tuffa är akassorna idag på försenad akasse avgift. Jag missade inbetalningen som skulle varit inne i lördags men betalade den i dag torsdag, är livrädd att jag är utslängd samtidigt som jag fick varsel idag :s Jag är med i handels. Någon som glömt att betala i tid, hur har det gått? Tacksam för snabba svar.
    Min kille glömde oxå här om dagen. Han ringde till dom och då sa dom att det var ok att betala den nu för att alla andra räkningar har kommit in i tid. Så tror det är lugnt om du betalt de andra i tid
  • JAG är BÄST

Ta det lugnt. Man får en påminnelse innan dom kan kasta ut dig .

Dessutom har du alltid 30dagar från uskriftdatum på räkning att betala in den.

• Sunblast

Tack för era svar. Missade o skriva att det är en påminnelse och gäller oktober.
    I påminelsen står:
    Medlemsavgiften ska vara betald innan utgången av andra månaden efter den månaden avgiften avser
    Det måste vara att det gäller december månads utgång?

Jag ska givetvis ringa dom imorgon men hoppas på svar redan nu

• Zara87
    Sunblast skrev 2009-12-03 23:28:58 följande:
    Tack för era svar. Missade o skriva att det är en påminnelse och gäller oktober. I påminelsen står: Medlemsavgiften ska vara betald innan utgången av andra månaden efter den månaden avgiften avser Det måste vara att det gäller december månads utgång? Jag ska givetvis ringa dom imorgon men hoppas på svar redan nu
    hmm.. blir det inte slutet av november då? eller? Men det står ju "andra" månaden.. då måste det väl betyda slutet av dec. men låter konstigt med en så lång betalnings tid tycker jag. Men ring och fråga så fort dom öppnar imorgon, inte kul att oroa sig över sånt! Lycka till!
  • Sunblast

Ja visst är det kluddigt skrivit men jag vet inte om dom tar hänsyn till att alla kanske inte kan betala varje månad om man är arbetslös.

Jodå det blir ett samtal direkt i morgon. Tack för hjälpen.

• L i n n

I min a-kassa blir man utskriven först efter tre uteblivna betalningar.

• Sunblast

Pust.. Nu har jag ringt, det var december så jag klarade mig... aldrig mer en försenad räkning.

L i n n skrev 2009-12-04 08:09:14 följande:

I min a-kassa blir man utskriven först efter tre uteblivna betalningar.
    Jag undrar om dom får göra det, handels hänvisar till § 45 Lagen om arbetslöshets kassor.

Tack för alla svar.
  • Zara87
    Sunblast skrev 2009-12-04 08:21:14 följande:
    Pust.. Nu har jag ringt, det var december så jag klarade mig... aldrig mer en försenad räkning.
    Åhh va bra att det var till dec. Skönt att få det överstökat, Trevlig helg
  • Sunblast
    Zara87 skrev 2009-12-04 10:38:48 följande:
    Åhh va bra att det var till dec. Skönt att få det överstökat, Trevlig helg
    Tack för ditt stöd och trevlig helg till dig med
Svar på tråden Försenad med medlemsavgift till akassa