• cherryblossom

Hämta paket från Schenker

Titeln blev lite fel men vet inte hur jag ska uttrycka mig. Jag har handlat en grej från Tyskland som anlänt till mitt hämt ställe ikväll. Kl 19:15 var statusen att avi är skickad till mig. Jag skulle gärna vilja hämta det idag fredag (behver det helst i helgen nämligen)
    Avin lär väl inte komma idag eftersom de lämnade den efter kl 6 eller lämnar de direkt till posten? Och om inte avin kommer idag, kan man gå till hämtstället och uppge paketnummret och visa leg?

• Svar på tråden Hämta paket från Schenker
  • Saaaraa

Ring schenker och se om du kan få det som kallas för paketets löpnummer. Det kan man få från dom om paketet är framme.
    Att komma med bara kollinummer och leg kommer säkert inte gå, bara om du har tur. Beror på hur stort ombudet är eftersom att personalen måste gå igenom alla paket då. (Har de bara 10 paket är det en sak, men med flera hundra kommer de säkerligen neka dig)

• cherryblossom

Det är bara en liten kiosk/affär typ.
    På deras sida står både löpnummer och paket id. Jag har aldrig handlat med deras transport förr så jag vet inte hur det funkar. De jag frågat säger att det kommer via mejlen men det står på deras sida "brev avi"

• Saaaraa

De behöver löpnummer ( XXXX-X) för att kunna ge dig paketet, har du det och legitimation borde du få det :) pappersavin är bara för att löpnumret står där, den kastas ju ändå av ombudet.

• cherryblossom

Ja nummerordningen ser ut precis så

• Saaaraa

Ta med dig det numret och leg så kan du hämta ut paketet

cherryblossom skrev 2009-12-04 01:14:31 följande:
    Ja nummerordningen ser ut precis så
  • cherryblossom

Tack så jättemycket för hjälpen, då vet jag vad jag ska göra idag

• cherryblossom

Oh, nån pinkod har jag inte, bara löpnummer och paket id

• cherryblossom

Men oavsett, har avin nån chans att delas ut idag fastän den lämnades in efter 6? Lämnar de den direkt till posten eller?

• cherryblossom

Ok jag vet som sagt inte hur deras regler är eftersom jag aldrig handlat med dem som frakt förr
    Med posten får man ju avi eller sms avisering....

• Saaaraa

Pinkod behövs bara om du får en smsavi. Och den behövs inte ens ändå, paketutlämnaren kan ordna det ändå Löpnumret är det viktiga.

• cherryblossom

Jodå, avin hann inte komma men jag tog med löp numret och kolli numret men hon behövde bara löp numret och mitt leg, sen var paketet mitt

Svar på tråden Hämta paket från Schenker