göra slut?
Hej!
Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 2,5 år. Första året hade vi ett distansförhållande och sågs ung några dagar i månaden. Nu har vi bott tillsammans i lite mer en 1 år och vårt förhållande har bara gått utför sakta men säkert. Jag vet inte vad jag ska ta mig till jag känner att jag har försökt med allt men ingenting fungerar.
Vårt problem är att vi har ett ompget förhållande där vi inte kan prata om nånting, eller rättare sagt han. Han är en väldigt sluten person som inte tycker om att prata i onödan medans jag är tvärtemot.
Jag känner att han inte respekterar mig och att han behandlar mig dåligt. Så fort jag försöker prata med honom, allvar eller inte, så himlar han med ögonen, rycker på axlarna, säger att han är trött eller talar om för mig hur jobbig jag är. Vi kan aldrig lösa nånting för han är så upptagen av att vinna diskusionen och kan aldrig gå mig till mötes. Dessutom, på hela den här tiden har han aldrig sagt förlåt till mig om han har gjort nånting utan det är alltid jag som får komma krypandes till honom.
Ett tag så kallade han mig för en massa saker (typ hynda, slampa han sa det bara på skämt. Men jag kunde inte låta bli att ta illa upp. Kände att när han sa det 3-4 ggr/dag att det inte var speciellt roligt längre. Så jag fick han att sluta med det efter många diskussioner. Allt som är fel i vårt förhållande är alltid mitt fel enligt honom och det är tröttsamt.
Han vill dessutom aldrig följa med på nånting, vill inte lära känna nya människor, (han säger att han redan har sina vänner hemma). Han vägrar att integrera sig på alla sätt och vis. Jag trodde att han i början mådde dåligt och hade hemlängtan, att han hade svårt att anpassa sig till ny kultur och miljö. Men nu vet jag inte längre. Jag tror bara att det handlar om nån slag psykologisk makt. Han kommer från en mansdominerad miljö där det är fel att gråta och visa sig svag och där mannen är "mer värd" en kvinnan.
Vi har självklart våra underbara stunder oxå och trots problemen så älskar jag honom. Men droppen börjar rinna över. Det ska väl tilläggas att vi har gjort slut flera gånger men aldrig definitiv.
Jag vill heller inte skylla allt på han, jag har självklart oxå mina brister vilka jag kan erkänna för honom och försöka rätt till.
Samtidigt som jag vill göra slut så är jag rädd att förlora honom för alltid. Vad ska jag göra?