BabeGrl skrev 2009-12-04 09:31:36 följande:
Du kan snällt berätta för din son att om han vill åka till Usa och jobba som AuPair/Nanny måste han vara 18 år. Jag har själv varit Nanny 2 ggr(olagligt) men har då varit över 18år. Dels är det för att vissa familjer måste du ha körkort etc.Att åka genom antingen EF eller STS är det bästa för då åker man lagligt och är mer skyddad som de andra har skrivit, åker du olagligt kan det bli så att du blir bannad och inte får komma tillbaka till Usa på över 10 år. Jag var Nanny innan 11 Sept och nu har dem blivit riktigt grymma och kolla vad det är du ska göra där etc. Om han fastnar i tullen om han åker olagligt kan det bli STORA problem!!Om han nu vill åka och se detta underbara land och dess kultur så är det bästa att han åker som utbytes student eller väntar 2 år och åker som AuPair/Nanny men åker lagligt.Det är en otrolig upplevelse att bo o leva i Usa men som 16 åring kan det vara ganksa svårt. Deras kultur är så mycket annorlunda än vår. Min egen bror åkte som utbytes student och han tyckte det var häftigt men hade tyvärr lite otur med sin familj.Lycka till
Så stora blir det väl inte,
Han får åka hem med vändande plan och sen blir han portad från landet i ett antal år.