Vad matar ni fåglarna med?
Jag vill att massa småfåglar ska komma å äta från mina fågelmatsautomater. Vad ska jag ge dom? Har solrosfrön, havre (duger inte så bra) och fettbollar (såna med frön å fett i). Men nåt annat då?
Jag vill att massa småfåglar ska komma å äta från mina fågelmatsautomater. Vad ska jag ge dom? Har solrosfrön, havre (duger inte så bra) och fettbollar (såna med frön å fett i). Men nåt annat då?
Solrosfrön, talgbollar och jordnötter får fåglarna hos mej. Undvik fröblandningar, du kan få en massa konstiga, ibland giftiga växter som kommer från fröna sen när sommaren kommer.
Jag kokar "gröt" på margarin och havregryn till mina fåglar, de verkar älska det!! Så jag hoppas verkligen att det inte är nåt som inte är bra för dem!
Jag har köpt en kokosnöt som jag har delat i två delar, där trycker jag ner gröten och låter den stelna sen hänger jag ut det till fåglarna. Mina fåglar kommer nog att bli riktiga tjockisar!
Gröten låter riktigt smaskens, den ska jag testa. Går säkert med kokosfett oxå, den stelnar ju bra och är osaltad.
Konventionella fröblandningar, och kattmat och (osaltade) rester till kråkfåglarna (så låter de bli småfåglarnas mat, en win-win situation!)
Inget, har alldeles för mycket katter i grannskapet som tenderar att ligga på lur vid fågelbord och sådana ställen.