• Endast jag

Hunden åt upp hela pepparkakshuset.Farligt?

Har en hund på ca 65kilo så rätt stor som lyckades få tag på ett pepparkakshus och åt upp hela i stort sett. Är det farligt? Är ju massa kryddor och sånt? Det var inte garnerat med något så ingen choklad fick hon i sig.

• Svar på tråden Hunden åt upp hela pepparkakshuset.Farligt?
  • Assis

Tror mest hunden kommer bli lös i magen, det blir min när hon snott pepparkakor.

• Mistys Daisy

Tycker  inte det vore farligt med pepparkaka, förutom att vovven borde bli dålig i magen....?
    Men ring till någon veterinär och hör bara för säkerhetsskull!
    Han måste i allafall bli "jätte" snäll nu!

• Licens To Kiss

Ni kommer få springa ut med hunden ofta om ni inte vill skura diarrè-hundbajs.

Vecka 32 (31+6) och 56 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Trill

Det är nog ingen fara...

En hund jag hade en gång i tiden, satte i sig en hel drös med ischoklad en gång, med folieformar och allt! (Det gick blixtsnabbt när vi var i ett annat rum)

Då blev jag orolig och ringde veterinär direkt. Folieformar låter inte skonsamt för magen. Men allt gick bra och kom ut den naturliga vägen.

• Flapper

Mistys Daisy skrev 2009-12-04 11:19:20 följande:

Han måste i allafall bli "jätte" snäll nu!
  • Joico

Oj, haha. Farligt är det nog inte, men absolut inte bra. Du kommer nog att få tillbringa mycket tid ute. Jag skulle nog också ringt en veterinär för att rådfråga, med tanke på mängden

• Endast jag

Okey skönt att det inte är värre. Blev lite orolig. Fast kommer inte bli en rolig dag/kväll då förstår jag.
    Törstig har hon varit iaf och borde bli hur snäll som helst ja
    Fattar inte att hundar kan tycka pepparkakor är så gott.

Svar på tråden Hunden åt upp hela pepparkakshuset.Farligt?