När började era barn sitta på TrippTrapp-stol? (utan bygel)
Japp, som rubriken lyder
Japp, som rubriken lyder
Dom har nog varit 1,5-2 år nåt. Sonen 13 månader sitter också ibland i storebrors tripp trapp och det funkar bra.
Ca 2 år utan bygel. Hade kunnat sitta tidigare utan att trilla ner, men eftersom det finns myror i hans bralla så tog vi inte bort bygeln tidigare =).
milla 1982 skrev 2009-12-04 13:07:29 följande:
vi köpte en tripp trapp när sonen var 16 mån av den anledningen att han konstant stod upp i sin vita ikea stol. vi har aldrig använt bygeln och det fungerar hur bra som helst.
Vi hade en Svan, men den funkar ju likadant som en Tripp Trapp, och den köpte vi strax innan dottern fyllde 2 år (1 år och 9 månader kanske).
Min son har suttit i sin Tripp Trapp utan bygel sen han var 19 månader. Funkade jättebra från första början. Stokke säger själv att man kan plocka bort bygeln när barnet är mellan 14-18 månader.
Strax innan 2 år tog vi bort bygeln och då klättrade hon upp och ner själv.
Jag tror hellre att man i det läget då de är yngre hellre ska vara bestämd med att man sitter ner i stolen och sedan helt enkelt vara på sin vakt. Förövrigt har jag för mig att det finns med spännband/sele även till hokus pokus? Så att man kan sätta fast?
Till ikea-stolarna finns det ju sele så det är ju inga problem att barn ramlar ur om man spänner fast dem isf!
Hm sorry men fick på nåt vis för mig att barnet var yngre, så bortse från den kommentaren
Tror det kommer fungera utmärkt med tripp trapp!
tack för alla svar, en tripp trapp när nu inhandlad och det funkar kalas bra