• milla   1982

När började era barn sitta på TrippTrapp-stol? (utan bygel)

Japp, som rubriken lyder

När började era barn sitta på tripptrapp-stol? 
    Felix har nämligen börjat ställa sig upp i sin matstol (hokuspokus) så det känns som om det är dax att byta, men funderar på om han är för liten för att sitta på en tripptrapp... eller finns det nåt annat alternativ? (Han är 1,5 år)
    Ikeas stolar känns så "öppna", lätt att trilla av?
    Felix - 20080618 ~*~ Meya 20090930
  • Svar på tråden När började era barn sitta på TrippTrapp-stol? (utan bygel)
  • Cecese

Dom har nog varit 1,5-2 år nåt. Sonen 13 månader sitter också ibland i storebrors tripp trapp och det funkar bra.

• milla   1982
    Cecese skrev 2009-12-04 12:46:34 följande:
    Dom har nog varit 1,5-2 år nåt. Sonen 13 månader sitter också ibland i storebrors tripp trapp och det funkar bra.
    tack för ditt svar. Har de klarat att klättra upp o ner själva då?
  • Salander

Ca 2 år utan bygel. Hade kunnat sitta tidigare utan att trilla ner, men eftersom det finns myror i hans bralla så tog vi inte bort bygeln tidigare =).

• milla   1982
    Salander skrev 2009-12-04 13:37:34 följande:
    Ca 2 år utan bygel. Hade kunnat sitta tidigare utan att trilla ner, men eftersom det finns myror i hans bralla så tog vi inte bort bygeln tidigare =).
    Det är ju det som är det värsta, alla myror i brallan på dom små {#lang_emotions_smile} 
    Får helt enkelt åka o kika i helgen o provsitta lite, så får vi se hur det funkar.
  • Cecese

milla 1982 skrev 2009-12-04 13:07:29 följande:

tack för ditt svar. Har de klarat att klättra upp o ner själva då?
    Ja det har dom nog. 13 månader sonen klarar inte det men han kan sitta där. Han sitter faktiskt lugnare och snällare där än i sin matstol. I matstolen håller han på och ställer sig upp hela tiden men i tripp trappen sitter han helt stilla.
  • KasperSixten

vi köpte en tripp trapp när sonen var 16 mån av den anledningen att han konstant stod upp i sin vita ikea stol. vi har aldrig använt bygeln och det fungerar hur bra som helst.

• Tant Green

Vi hade en Svan, men den funkar ju likadant som en Tripp Trapp, och den köpte vi strax innan dottern fyllde 2 år (1 år och 9 månader kanske).

• msKitten

Min son har suttit i sin Tripp Trapp utan bygel sen han var 19 månader. Funkade jättebra från första början. Stokke säger själv att man kan plocka bort bygeln när barnet är mellan 14-18 månader.

• vittra

Strax innan 2 år tog vi bort bygeln och då klättrade hon upp och ner själv.
    Jag tror hellre att man i det läget då de är yngre hellre ska vara bestämd med att man sitter ner i stolen och sedan helt enkelt vara på sin vakt. Förövrigt har jag för mig att det finns med spännband/sele även till hokus pokus? Så att man kan sätta fast?

Till ikea-stolarna finns det ju sele så det är ju inga problem att barn ramlar ur om man spänner fast dem isf!

• vittra

Hm sorry men fick på nåt vis för mig att barnet var yngre, så bortse från den kommentaren
    Tror det kommer fungera utmärkt med tripp trapp!

• milla   1982

tack för alla svar, en tripp trapp när nu inhandlad och det funkar kalas bra {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden När började era barn sitta på TrippTrapp-stol? (utan bygel)