• Anonym (ont i magen)

Byta förskola

Hej!

Vi kommer att flytta till en annan stad, vilket innebär byte av förskola. Detta ger mig som förälder ont i magen och oro trots att jag inser att vår dotter, som snart är 2 år, är flexibel.
    Har du några lugnande ord till mig? Vi har världens bästa förskola idag och hon älskar att gå dit. Intellektuellt sett vet jag att det finns bra förskolor även på andra ställen, men i hjärtat vill jag verkligen hålla kvar just denna. :(

• Svar på tråden Byta förskola
  • Förskolepedagogen

Hej!
    Ibland är det just svårare för föräldrar än för barn. Tid upplevs olika av vuxna och av barn. En termin med en pedagog och en med nästa, är ganska långtid för ett litet barn då de oftast utvecklas i rasande takt och hinner uppleva mycket. Barn tillbringar ofta mycket tid på förskolor och utvecklar nära relationer till sina pedagoger, men hellre en kortvarig bra relation än en lånvarig dålig. Mina tröstande ord till dej är att visa din gamla förskola hur mycket de har betytt för er men samtidigt ge den nya en ärlig chans. Det kan ju kanske till och med bli bättre!
    Mvh Inger

• Förskolepedagogen

Hej!
    Ibland är det just svårare för föräldrar än för barn. Tid upplevs olika av vuxna och av barn. En termin med en pedagog och en med nästa, är ganska långtid för ett litet barn då de oftast utvecklas i rasande takt och hinner uppleva mycket. Barn tillbringar ofta mycket tid på förskolor och utvecklar nära relationer till sina pedagoger, men hellre en kortvarig bra relation än en lånvarig dålig. Mina tröstande ord till dej är att visa din gamla förskola hur mycket de har betytt för er men samtidigt ge den nya en ärlig chans. Det kan ju kanske till och med bli bättre!
    Mvh Inger

Svar på tråden Byta förskola