• Anonym

rädd för att kväva bebis med...

mina gigantiska bröst... jag har inte fött än,ska föda i mars...men mina bröst har redan h kupa...undrar hur detta ska gå..mer ska dem ju växa...hur ammar man en bebis me stora bröst..

o en sak till,vet att släkt o folk kommer vara här ibland,hur ska jag kunna amma utan att visa dem hela alltet...vill inte amma framför folk igentligen pga mina enorma hängiga bröst...tips??

• Svar på tråden rädd för att kväva bebis med...
  • The Black Lady

Amma i sovrummet liggandes på sidan... och säg till dina nära och kära att du vill amma ifred....

• Anonym

Man kan hänga en filt över axeln. Då får bebisen vara ifred i sitt lilla tält och brösten med.

• Anonym (förstår dig)

Det finns särskilda amningstoppar/amningströjor som skyler bra. Finns i butik och online. Boob är ett sådant märke som har fina (dock dyra) tröjor.

Jag själv har små bröst så jag använder mig av hm:s amningslinnen. Jag tycker det är grymt skönt att kunna knäppa upp bara för tutten, än att visa upp hela magen etc. Man känner sig så utsatt ändå när man ammar

Jag skulle köpa 2-3 tröjor (diskreta) som jag "alltid" har som "gåuttröja". Hemma kan du ju ha vad som

Att amma liggandes är superbra och smidigt också, särskilt på natten! Jag lärde mig det nu vid min tredje amingsomgång. Jag har tidigare inte kunnat pga för små tuttar....alla vi har våra issues

Lycka till med bebben!!!!!

• Anonym (Big Boobs)

Jag ammade i separat rum och det var inget konstigt med det... men om jag hamnade i en sådan situation där det inte gick så gjorde jag precis som anonym sa, hängde en filt över axlen så inget visades i onödan.
    Men kände mig mest bekväm med att ha amningen lite mer privat i sängen på sidan med bebisen. Det funkar galant.
    På BB hjälper de en, kommer med goda råd och tips om hur man gör för att få det att fungera lättast.
    jag vart jätte nöjd med all hjälp och alla råd jag fick.

Stort lycka till och grattis till graviditeten!

• Anonym

ok,tack ska ni ha... ja man vill ju inte vara ohövlig o gå när det e dags att mata...me tanke på att svägerskan bara viftar fram sina när alla är där utan problem...hmmm

Svar på tråden rädd för att kväva bebis med...